Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a marketing multimédií (ZUR293)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR293 - Management a marketing multimédií, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je seznámit studenty s principy managementu a marketingu multimédií. Důraz je kladen na on-line média. Účastníci si osvojí teoretické znalosti, získají rozhled a také dovednosti užitečné při působení v mediálních a příbuzných organizacích na místech řadových pracovníků i, a to zvláště, na místech nižšího a středního managementu. Vědomosti mohou pak sloužit i jako základ znalostí pro vyšší management. V kurzu budou mimo jiné využívány semináře s hosty z praxe.Kurz seznamuje s vnitřní organizací mediálních společností, zvláště redakcí v tištěných i elektronických médiích, ale také oddělení distribuce a inzerce. Dotýká se také reklamních agentur a agentur public relations. Definuje rovněž profese a funkce zajišťující řízení a provoz mediálních společností. Pozornost je věnována i ekonomickým aspektům provozu veřejnoprávních a komerčních tištěných a elektronických médií. Tvorbou konkrétních mediálních projektů a diskuzí o nich pak získají studenti dovednosti, které mohou využít ve své budoucí praxi.

Osnova

1. Principy managementu, řízení lidí a marketingu, specifika v médiích s důrazem na on-line média2. Mediální (multimediální) společnosti v České republice (a ve světě), vlastnictví, struktura a organizace, rozdíly mezi tištěnými a elektronickými médii (rádio, TV, internet); reklamní a PR agentury3. Rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii (management, marketing, obsah, ekonomika – tištěná a elektronická média); Profese v tištěných a elektronických médiích, personalistika (motivace, odbory)4. Vztah redakce – odbyt – inzerce (komunikace oddělení, samostatnost redakce); Inzerce, struktura, fungování; Distribuce (odbyt), struktura, fungování, péče o předplatitele (návrhy akcí), self promotion, reklama, mediální partnerství5. Struktura, organizace a fungování multimediální redakce (rozdíly oproti klasické redakci), struktura pracovního dne; Operativní řízení a rozhodování redakce; Redakční plánování, koncepce, vize, praktická organizace porady, praktické plánování)6. Kontakt se čtenáři, diváky, posluchači (návrhy akcí); Vytváření rubrik, seriálů (návrhy); Tvorba multimediálních projektů, prezentace, diskuze

Literatura

povinná literaturaČUŘÍK, Jaroslav a Rudolf BURGR. Nové trendy v médiích. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 239 s. ISBN 9788021058392. infoMOTAL, Jan a Milan FRIDRICH. Nové trendy v médiích. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 223 s. ISBN 9788021058392. infoRUSS-MOHL, Stephan. Žurnalistika :komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Translated by Hana Bakičová. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 292 s., [2. ISBN 80-247-0158-8. infoJIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7. infoKARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 255 s. ISBN 9788024742083. infoKOTLER, Philip. Marketing od A do Z :osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Translated by Hana Škapová. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 203 s. ISBN 80-7261-082-1. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích :prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 9788025133200. infoVYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu :jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 289 s. ISBN 9788024748436. infoJURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 271 s. ISBN 9788024743547. infoMedia and convergence management. Edited by Sandra Diehl - Matthias Karmasin. Berlin: Springer, 2013. xxv, 376 s. ISBN 9783642361623. infodoporučená literaturaMarketing in the new media. Edited by Holly Berkley. Bellingham: Self-Counsel Press, 2007. xii, 162 s. ISBN 978-1-55180-731-7. infoHandbook of media management and economics. Edited by Alan B. Albarran - Sylvia M. Chan-Olmsted - Michael O. Wirth. Mahwah, N.J.: L. Erlbaum Associates, 2006. xviii, 750. ISBN 0-8058-5004-X. infoMaking online news :newsroom ethnographies in the second decade of internet journalism. Edited by David Domingo - Chris Paterson. New York: Peter Lang, 2011. xx, 185 s. ISBN 9781433110641. infoGEISSLER, Kyle. Small/medium market models of media convergence in the Midwest :bringing together print and broadcast newsrooms. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2009. ii, 75 s. ISBN 9783639105674. infoTREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku :výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 296 s. ISBN 9788025133378. infoMILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube :průvodce využitím on-line videa v byznysu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012. 296 s. ISBN 9788025136720. infoCHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace :pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 169 s. ISBN 9788024742342. infoTELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7. infoRAMONET, Ignacio. Tyranie médií. Translated by Michal Pacvoň. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2003. 226 s. ISBN 80-204-1037-6. infoFORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum :jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 159 s. ISBN 80-247-0385-8. infoneurčenoMCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Hana Loupová. Vyd. 4. rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5. infoMAC DONALD, Malcom H. B. a Peter MORRIS. Škola marketingu :ilustrovaný průvodce pro manažery. Translated by Hana Whitton. 1. vyd. Praha: JK, Jan Kanzelsberger, 1992. 103 s. ISBN 80-85387-05-0. infoKOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 9788024741505. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2011. 153 s. ISBN 9788024736297. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012. 183 s. ISBN 9788024737805. infoTOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média :media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 296 s. . ISBN 9788025134573. info

Garant

prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Vyučující

Mgr. Jaroslav Čuřík, PhD.