Předmět Tiskový mluvčí (ZUR295)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR295 - Tiskový mluvčí, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Kurz podává základní praktické informace o náplni činnosti pracovníka na pozici tiskový mluvčí. Na konci semestru budou studenti schopni vysvětlit práci tiskového mluvčího, jeho roli a postavení v rámci instituce; analyzovat jeho profil; popsat fungování tiskového oddělení; či rozumět zákonům souvisejícím s náplní činnosti tiskového mluvčího. Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni uplatnit nabyté znalosti v praxi.
Osnova
Okruhy výuky: Profil tiskového mluvčího (kvalifikační předpoklady, dovednosti, náplň práce); tisková zpráva a tiskové prohlášení (teorie, ukázky, psaní); tisková konference, brífink (teorie, nácvik přípravy a moderování, rozdíl mezi oběma pojmy); účast na tiskové konferenci (např. politických stran, města Brna a Jihomoravského kraje, soukromé firmy, neziskové organizace…); pozvánka novinářům na akce instituce (ukázky, psaní); vztah a komunikace s novináři a redakcemi (navazování, obnovování, udržování a rozvoj kontaktů, aktualizace databází); technické náležitosti tvorby tiskových podkladů a komunikace, fotodokumentace akcí instituce, rozesílání zpráv; fungování tiskového oddělení či střediska (stálé, dočasné, vytváření zázemí pro novináře při akcích instituce), exkurze na tiskové oddělení JMK; zařazení tiskového mluvčího uvnitř instituce (role, vztahy s vedením organizace, postavení, kompetence); tiskový mluvčí a zpravodaj dané instituce; tiskový mluvčí a webové stránky instituce; psaní PR článků, vytváření publicity instituce i jejích představitelů; výkon funkce tiskového mluvčího při krizových situacích (havárie, evakuace, povodně…). Zákony související s náplní činnosti tiskového mluvčího (tiskový zákon, zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon na ochranu osobních údajů), Ceremoniální a protokolární náležitosti, etiketa, diplomatický protokol.
Literatura
Pospíšil, P. 2002. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.Věrčák, V. 2004. Media relations není manipulace, Praha: Ekopress.Caywood, Clarke, L. 2003. Public relations: řízená komunikace podniků s veřejností. Brno: Computer Press.Svoboda, V. 2006. Public relations: moderně a účinně. Praha: Grada Publishing.Bajčan, R. 2003. Techniky public relations, aneb Jak pracovat s médii. Praha: Management Press.Foret, M. 1994. Komunikace s veřejností. Brno: Masarykova univerzita.ŠPAČEK, Ladislav. Velká kniha etikety. Illustrated by Jan Eckert. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2005. 164 s. ISBN 80-204-1333-2. info
Garant
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Vyučující
PhDr. Jiří KlementMgr. Tereza FojtováJáchym Michal