Předmět Seminář k odborné praxi (ZUR314)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR314 - Seminář k odborné praxi, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem semináře je poskytnout reflexi vlastní dvanáctitýdenní odborné praxi, výměna zkušeností mezi studenty působícími v různých institucích, moderovaná řízená diskuse nad poznatky a vyhodnocení těchto poznatků vzhledem k příslušné odborné literatuře, teorii a obsahu kurzů vyučovaných na katedře. Studenti se tedy na semináři naučí srovnávat praktické poznatky své i svých kolegů s tím, co se při předchozím studiu naučili v různých kurzech a vyvozovat z komparace příslušné závěry.Výhodou je, že v kurzu jsou společně zařazeni studenti specializace Žurnalistika (žurnalistická praxe v médiích) i studenti specializace Digitální média (praxe v reklamních a PR agenturách, posprodukci, webeditorská praxe na webových portálech). Obě skupiny budou moci své poznatky srovnávat a konfrontovat a získají tak vhled do problematiky velmi blízké jejich specializaci, k níž by se však jiným způsobem těžko dostali.Reflexí vlastních poznatků a konfrontací teorie a praxe se znalosti posluchačů povýší na další kvalitativní úroveň, což společně s kurzem Odborná praxe výrazně rozšíří a podpoří možnost uplatnění po absolutoriu a významně zvýší konkurenceschopnost v porovnání se studenty, kteří takový cyklus – provázání teorie a praxe neabsolvují.
Osnova
Úvodní seminář – seznámení s organizací a obsahem kurzu, stanovení hlavních pravidel a zásad, které je nutno při praxi plnit a dodržovat (využívána je metodická příručka); seznámení se zkušenostmi studentů, kteří byli na praxi v minulých obdobích (prezentační materiál), promítání didakticko-prezentačního videozáznamu natočeného v médiích při dřívějších praxích.Průběžný seminář – reflexe zkušeností studentů z dosavadní praxe a konfrontace těchto poznatků s teorií, kterou se zabývali dříve ve výuce i s poznatky z praktických kurzů na katedře (prezentace esejů studentů, prezentace výsledků jejich práce, řízená diskuse s výměnou zkušeností mezi studenty působícími v různých institucích).Závěrečný seminář – závěrečná reflexe zkušeností studentů z celé praxe a konfrontace těchto poznatků s teorií, kterou se zabývali dříve ve výuce i s poznatky z praktických kurzů na katedře (prezentace závěrečných esejů studentů, prezentace konečných výsledků jejich práce, řízená diskuse s výměnou zkušeností mezi studenty působícími v různých institucích).
Literatura
BARTOŠEK, Jaroslav. Žurnalistika : úvod do studia. Vyd. 1. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 1997. 130 s. infoBECH-KARLSEN, Jo. Být přitom :reportáž jako žánr a metoda. 1. vyd. Oslo: Universitetsforlaget, 1991. 208 s. ISBN 82-7147-094-9. infoBROOKS, Brian S. News reporting and writing. 6th ed. Boston: Bedford/St. Martin's, 1999. xxiv, 579. ISBN 0-312-18019-5. infoBURNS, Lynette Sheridan. Žurnalistika :[praktická příručka pro novináře]. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 186 s. ISBN 80-7178-871-6. infoCAPPON, René J. The Associated Press guide to news writing. 3rd ed. Forest City, CA: IDG Books Worldwide, 2000. vii, 136 s. ISBN 0-02-863755-0. infoOnline journalism :reporting, writing, and editing for new media. Edited by Richard Craig. Belmont, Calif.: Thomson/Wadsworth, 2005. xiv, 284 p. ISBN 0-534-53146-6. infoMINÁŘOVÁ, Eva , Marie KRČMOVÁ , Jan CHLOUPEK a Marie ČECHOVÁ. Současná česká stylistika. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 2003. 342 s. none. ISBN 80-86642-00-3. infoMaking the local news : local journalism in context. Edited by Bob Franklin - David Murphy. 1st pub. London: Routledge, 1998. xi, 273 s. ISBN 0-415-16802-3. infoHALLER, Michael. Die Reportage :ein Handbuch für Journalisten. 2., überarbeitete Aufl. München: Ölschläger, 1990. 332 s. ISBN 3-88295-143-5. infoHALLER, Michael. Das Interview :ein Handbuch für Journalisten. 1. Aufl. München: Ölschläger, 1991. 421 s. ISBN 3-88295-085-4. infoHARCUP, Tony. Journalism :principles and practice. Thousand Oaks, Calif. :.: Sage Publications, 2004. 179 s. ;. ISBN 0-7619-7499-7. infoJAMIESON, Kathleen Hall a Paul WALDMAN. The press effect : politicians, journalists, and the stories that shape the political world. New York :.: Oxford University Press, 2003. xvii, 220. ISBN 0-19-517329-5. infoCRHA, Ivan a Zdeněk KŘÍŽEK. Jak psát reklamní text. 2., výrazně rozšíř. a p. Praha: Grada, 2003. 190 s. ISBN 80-247-0556-7. infoPříručka pro novináře střední a východní Evropy [Mallette, 2000]. Edited by Malcolm F. Mallette. 3. vyd. Praha: Centrum nezávislé žurnalistiky, 2000. 160 s. infoMENCHER, Melvin. News reporting and writing. 9th ed. Boston: McGraw-Hill, 2003. 1 sv. (rů. ISBN 0-07-249194-9. infoMUSIL, Josef. Elektronická média v informační společnosti. Praha: Votobia, 2003. 261 s. ISBN 80-7220-157-3. infoOSVALDOVÁ, Barbora a Alena LÁBOVÁ. Zpravodajství v médiích. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2001. 155 s. ISBN 80-246-0248-2. infoOSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky. 2., dopl. vyd. Praha: Libri, 2002. 240 s. ISBN 80-7277-108-6. infoPraktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Edited by Barbora Osvaldová - Jan Halada. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7. infoRUSS-MOHL, Stephan. Žurnalistika :komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Translated by Hana Bakičová. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 292 s., [2. ISBN 80-247-0158-8. infoSTOVALL, James Glen. Web journalism :practice and promise of a new medium. Boston: Pearson Education, 2004. xv, 239 s. ISBN 0-205-35398-3. infoTELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7. infoTUŠER, Andrej. Ako sa robia noviny. 2., upr. vyd. Bratislava: SOFA, 2003. 163 s. ISBN 80-89033-26-1. infoTUŠER, Andrej a Mária FOLLRICHOVÁ. Teória a prax novinárskych žánrov. 2. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2001. 106 s. ISBN 80-223-1555-9. infoVEĽAS, Štefan. Teória a prax novinárskych žánrov. 2. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2000. 66 s. ISBN 80-223-1493-5. infoVYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama :jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2003. 122 s. ISBN 80-247-0557-5. info
Požadavky
ZUR109 STISK || ZUR141 IT
Garant
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Čuřík, PhD.