Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář k odborné praxi (ZUR314)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR314 - Seminář k odborné praxi, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem semináře je poskytnout reflexi vlastní dvanáctitýdenní odborné praxi, výměna zkušeností mezi studenty působícími v různých institucích, moderovaná řízená diskuse nad poznatky a vyhodnocení těchto poznatků vzhledem k příslušné odborné literatuře, teorii a obsahu kurzů vyučovaných na katedře. Studenti se tedy na semináři naučí srovnávat praktické poznatky své i svých kolegů s tím, co se při předchozím studiu naučili v různých kurzech a vyvozovat z komparace příslušné závěry.Výhodou je, že v kurzu jsou společně zařazeni studenti specializace Žurnalistika (žurnalistická praxe v médiích) i studenti specializace Digitální média (praxe v reklamních a PR agenturách, posprodukci, webeditorská praxe na webových portálech). Obě skupiny budou moci své poznatky srovnávat a konfrontovat a získají tak vhled do problematiky velmi blízké jejich specializaci, k níž by se však jiným způsobem těžko dostali.Reflexí vlastních poznatků a konfrontací teorie a praxe se znalosti posluchačů povýší na další kvalitativní úroveň, což společně s kurzem Odborná praxe výrazně rozšíří a podpoří možnost uplatnění po absolutoriu a významně zvýší konkurenceschopnost v porovnání se studenty, kteří takový cyklus – provázání teorie a praxe neabsolvují.

Osnova

Úvodní seminář – seznámení s organizací a obsahem kurzu, stanovení hlavních pravidel a zásad, které je nutno při praxi plnit a dodržovat (využívána je metodická příručka); seznámení se zkušenostmi studentů, kteří byli na praxi v minulých obdobích (prezentační materiál), promítání didakticko-prezentačního videozáznamu natočeného v médiích při dřívějších praxích.Průběžný seminář – reflexe zkušeností studentů z dosavadní praxe a konfrontace těchto poznatků s teorií, kterou se zabývali dříve ve výuce i s poznatky z praktických kurzů na katedře (prezentace esejů studentů, prezentace výsledků jejich práce, řízená diskuse s výměnou zkušeností mezi studenty působícími v různých institucích).Závěrečný seminář – závěrečná reflexe zkušeností studentů z celé praxe a konfrontace těchto poznatků s teorií, kterou se zabývali dříve ve výuce i s poznatky z praktických kurzů na katedře (prezentace závěrečných esejů studentů, prezentace konečných výsledků jejich práce, řízená diskuse s výměnou zkušeností mezi studenty působícími v různých institucích).

Literatura

BARTOŠEK, Jaroslav. Žurnalistika : úvod do studia. Vyd. 1. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého, 1997. 130 s. infoBECH-KARLSEN, Jo. Být přitom :reportáž jako žánr a metoda. 1. vyd. Oslo: Universitetsforlaget, 1991. 208 s. ISBN 82-7147-094-9. infoBROOKS, Brian S. News reporting and writing. 6th ed. Boston: Bedford/St. Martin's, 1999. xxiv, 579. ISBN 0-312-18019-5. infoBURNS, Lynette Sheridan. Žurnalistika :[praktická příručka pro novináře]. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 186 s. ISBN 80-7178-871-6. infoCAPPON, René J. The Associated Press guide to news writing. 3rd ed. Forest City, CA: IDG Books Worldwide, 2000. vii, 136 s. ISBN 0-02-863755-0. infoOnline journalism :reporting, writing, and editing for new media. Edited by Richard Craig. Belmont, Calif.: Thomson/Wadsworth, 2005. xiv, 284 p. ISBN 0-534-53146-6. infoMINÁŘOVÁ, Eva , Marie KRČMOVÁ , Jan CHLOUPEK a Marie ČECHOVÁ. Současná česká stylistika. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 2003. 342 s. none. ISBN 80-86642-00-3. infoMaking the local news : local journalism in context. Edited by Bob Franklin - David Murphy. 1st pub. London: Routledge, 1998. xi, 273 s. ISBN 0-415-16802-3. infoHALLER, Michael. Die Reportage :ein Handbuch für Journalisten. 2., überarbeitete Aufl. München: Ölschläger, 1990. 332 s. ISBN 3-88295-143-5. infoHALLER, Michael. Das Interview :ein Handbuch für Journalisten. 1. Aufl. München: Ölschläger, 1991. 421 s. ISBN 3-88295-085-4. infoHARCUP, Tony. Journalism :principles and practice. Thousand Oaks, Calif. :.: Sage Publications, 2004. 179 s. ;. ISBN 0-7619-7499-7. infoJAMIESON, Kathleen Hall a Paul WALDMAN. The press effect : politicians, journalists, and the stories that shape the political world. New York :.: Oxford University Press, 2003. xvii, 220. ISBN 0-19-517329-5. infoCRHA, Ivan a Zdeněk KŘÍŽEK. Jak psát reklamní text. 2., výrazně rozšíř. a p. Praha: Grada, 2003. 190 s. ISBN 80-247-0556-7. infoPříručka pro novináře střední a východní Evropy [Mallette, 2000]. Edited by Malcolm F. Mallette. 3. vyd. Praha: Centrum nezávislé žurnalistiky, 2000. 160 s. infoMENCHER, Melvin. News reporting and writing. 9th ed. Boston: McGraw-Hill, 2003. 1 sv. (rů. ISBN 0-07-249194-9. infoMUSIL, Josef. Elektronická média v informační společnosti. Praha: Votobia, 2003. 261 s. ISBN 80-7220-157-3. infoOSVALDOVÁ, Barbora a Alena LÁBOVÁ. Zpravodajství v médiích. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2001. 155 s. ISBN 80-246-0248-2. infoOSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky. 2., dopl. vyd. Praha: Libri, 2002. 240 s. ISBN 80-7277-108-6. infoPraktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Edited by Barbora Osvaldová - Jan Halada. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7. infoRUSS-MOHL, Stephan. Žurnalistika :komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Translated by Hana Bakičová. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 292 s., [2. ISBN 80-247-0158-8. infoSTOVALL, James Glen. Web journalism :practice and promise of a new medium. Boston: Pearson Education, 2004. xv, 239 s. ISBN 0-205-35398-3. infoTELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7. infoTUŠER, Andrej. Ako sa robia noviny. 2., upr. vyd. Bratislava: SOFA, 2003. 163 s. ISBN 80-89033-26-1. infoTUŠER, Andrej a Mária FOLLRICHOVÁ. Teória a prax novinárskych žánrov. 2. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2001. 106 s. ISBN 80-223-1555-9. infoVEĽAS, Štefan. Teória a prax novinárskych žánrov. 2. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2000. 66 s. ISBN 80-223-1493-5. infoVYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama :jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2003. 122 s. ISBN 80-247-0557-5. info

Požadavky

ZUR109 STISK || ZUR141 IT

Garant

prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Vyučující

Mgr. Jaroslav Čuřík, PhD.