Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Blok expertů (téma A) - Krizová komunikace v PR (ZUR317)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR317 - Blok expertů (téma A) - Krizová komunikace v PR, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je studenty seznámit nejen s teoretickými základy, ale také praktickými ukázkami krizové komunikace. Předmět proto vedou odborníci z praxe, kteří do výuky přinesou zkušenosti ze své každodenní práce. Studenti se dozvědí, proč je krizová komunikace důležitá, jakou hraje roli v Public relations a image firmy, jaké jsou zdroje a příčiny krizí. Dále si vyslechnou, jak připravit organizaci na potenciální komunikační krizi, co (ne)dělat při krizové komunikaci, jak využít sociální sítě, co je to krizový manuál a jak se připravují a mediálně trénují zástupci firmy. Část kurzu bude věnována i médiím a novinářům. V neposlední řadě studenti uslyší příklady kampaní a sami si vyzkouší simulaci krizové komunikace.Po úspěšném absolvování kurzu si studenti odnesou znalosti a dovednosti, které by měl ovládat každý, kdo chce krizovou komunikaci úspěšně zvládnout. Budou schopni se připravit na možné komunikační krize a rozpoznat pravý čas, kdy začít s krizovou komunikací. Studenti získají teoretické znalosti a rozhled a při simulaci krizové komunikace a zpracování a prezentaci seminární práce také dovednosti užitečné při působení v PR agenturách či komunikačních / tiskových útvarech.

Osnova

Jan Kučmáš, PhDr. Jakub Salát:Zahájení kurzu. Představení obsahu. Představení AMI.Svět médií a příprava na komunikaci s nimi: jak fungují média, co se změnilo a jaká je dnešní situace v médiích, konzumace médií, svět novinářů, příprava a zvládnutí rozhovoru, obtížné situace, praktické ukázkyZáklady Krizové komunikace (KK): co to je KK, zdroje krize, příčiny krizí, typy KK, teorie KK, co dělat v KKKrizový manuálČEZ Bulgaria: ukázka krizové komunikace, která vyhrála první místo ve světové PR soutěži SABRE Awards v kategorii Advocacy Crisis ManagementZadání týmového úkolu pro semestrální práci – vysvětlení, plus čas na domluvení týmu a výběr tématuSociální sítě: jak sociální sítě využít a co (ne)dělat při krizové komunikaciZadání referátu na druhý kurz – vysvětlení, plus čas na domluvení týmu a výběr světové / české firmyIng. Marcela Minářová, Mgr. Roman Binder:Monitoring médií a internetu jako důležitý nástroj pro běžnou i krizovou komunikaciNástroje komunikace, náležitosti a specifika: tiskové zprávy, press kity, tiskové konference, kulaté stoly, dokumenty Q&As, médialistyInterní komunikace: specifika, techniky, nástroje, co a jak komunikovat při krizové situaciCase study: ukázky různých typů krizí a různých způsobů jejich řešeníTýmové referáty: ukázky a rozebrání krizové komunikace ve vybraných světových a českých firmáchMgr. Roman Binder a další z AMI Communications:Simulace krizové komunikace – studenti si sami v týmech vyzkouší krizovou komunikaci v praxiRozdělení studentů do týmů, zadání krizové komunikace a následná simulace v týmechSimulace krizové komunikace – simulace krizové komunikace v týmechSimulace krizové komunikace – simulace krizové komunikace v týmech, vyhodnocení a zpětná vazbaIng. Marcela Minářová, Mgr. Roman Binder:Prezentace seminárních pracíPrezentace seminárních pracíVyhodnocení. Zhodnocení kurzu, zpětná vazba

Literatura

WILSON, S., Real people, real crises: an inside look at corporate crisis communications. Winchester, Va: Oakhill Press, 2002+ odborné časopisy Strategie, Marketing & Média, Marketing Sales Media, internetové zdroje, články, blogy, oborová diskusní fóra, stránky PR asociací a profesních sdruženíEVANGELU, Jaroslava Ester. Krizová komunikace :efektivní zvládání krizových a zátěžových situací. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2013. 95 s. ISBN 9788074181757. infoCHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace :pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 169 s. ISBN 9788024742342. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012. 183 s. ISBN 9788024737805. infoLAHNEROVÁ, Dagmar. Asertivita pro manažery. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 160 s. ISBN 978-80-247-2892-6. infoVYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace :a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 176 s. ISBN 9788024725109. infoANTUŠÁK, E. Krizový management: hrozby - krize - příležitosti. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. 395 s. ISBN 978-80-7357-488-8. infoANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. Krizový management :krizová komunikace. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2005. 91 s. ISBN 80-245-0945-8. info

Garant

prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Vyučující

Mgr. Roman BinderMgr. Jaroslav Čuřík, PhD.