Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praktikum - základy práce na tiskovém a PR oddělení (ZUR336)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR336 - Praktikum - základy práce na tiskovém a PR oddělení, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je nejen porozumět fungování konkrétního oddělení, ale především vyzkoušet si vlastní schopnosti a předpoklady profese tiskového mluvčího a pracovníka PR oddělení v praxi. Studenti si v kurzu osvojí každodenní práci tiskových nebo PR oddělení. Podle zaměření organizace či instituce se pro ně stanou běžné například tiskové konference, ale i práce v terénu. V průběhu praxe se studenti „osamostatní“, tedy nejen plní zadané úkoly, ale na porady oddělení přicházejí rovněž s vlastními nápady. V teoretické rovině studenti nabudou patřičné vědomosti o formě a obsahu tiskových zpráv a PR materiálů, ale i o fungování firem, státní správy, místní samosprávy a dalších složek veřejného života nejméně na okresní úrovni. Na konci praxe studenti bez problémů zvládnou kompletní tvorbu tiskových zpráv, PR materiálů či podobných výstupů příslušných oddělení: od nápadu, přes získání zdrojů a vlastní výrobu materiálu až po jeho případnou konečnou úpravu a umístění do konkrétního média.

Osnova

Studenti se zúčastní úvodního semináře, na němž se stanoví další podrobnosti. Po dobu semestru pak navštěvují tiskové nebo PR oddělení, na němž se předem dohodnou s vedoucím kurzu (tuto praxi si zpravidla zajišťují studenti sami); praxe trvá celkově minimálně 120 hodin, tj. 15 dnů po 8 pracovních hodinách – případné zdůvodněné výjimky může povolit vyučující (jako část, případně celou praxi lze započíst i vybrané aktivity organizované ve spolupráci s katedrou – například tvorbu Bulletinu Ignis Brunensis v době festivalu Brno – město uprostřed Evropy a podobně. Studenti se také zúčastní semináře v průběhu praxe a závěrečného semináře.

Literatura

BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1. infoBÁRTA, Vladimír a Hilda BÁRTOVÁ. Výzkum trhu a chování spotřebitele. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1993. 72 s. ISBN 80-7079-148-9. infoBARTOŠEK, Jaroslav. Kultura manažerské komunikace. 3. nezměněnné vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 108 s. ISBN 80-7318-113-4. infoCAYWOOD, Clarke L. Public relations :řízená komunikace podniku s veřejností. Translated by Vilém Jungmann - Karel Kessner - Eva Nevrlá. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. xxxvii, 60. ISBN 80-7226-886-4. infoJACKSON, Patrick a Allen H. CENTER. Public relations practices :managerial case studies and problems. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2003. xiv, 418 s. ISBN 0-13-613803-9. infoFORET, Miroslav. Komunikace s veřejností. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1994. 206 s. ISBN 80-210-1034-7. infoFORET, Miroslav . Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997. 147 s. ISBN 80-210-1461-X. infoHandbook of public relations. Edited by Robert L. Heath - Gabriel Vasquez. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2001. xiv, 802 s. ISBN 1-4129-0954-6. infoKANITZ, Anja von. Umění úspěšné komunikace :jak uspět v každém rozhovoru. Translated by Petr Kunst. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 108 s. ISBN 80-247-1222-9. infoSEIB, Philip a Kathy FITZPATRICK. Public relations ethics. Fort Worth: Harcourt Brace College publishers, 1995. viii, 175. ISBN 0-15-501943-0. infoSVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. Vyd. 1. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 170 s. ISBN 80-7318-140-1. infoSVOBODA, Václav. Public relations :moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8. infoZáklady public relations. Edited by Václav Svoboda. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 152 s. ;. ISBN 80-7318. infoTELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7. infoVĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ. Media relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2. infoVYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu :jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 289 s. ISBN 9788024748436. infoCHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace :pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 169 s. ISBN 9788024742342. infoMILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube :průvodce využitím on-line videa v byznysu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012. 296 s. ISBN 9788025136720. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012. 183 s. ISBN 9788024737805. infoTOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média :media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 296 s. . ISBN 9788025134573. infoTREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku :výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 296 s. ISBN 9788025133378. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích :prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 9788025133200. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2011. 153 s. ISBN 9788024736297. info

Garant

prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Vyučující

Mgr. Jaroslav Čuřík, PhD.