Předmět Praktikum - základy práce na tiskovém a PR oddělení (ZUR336)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR336 - Praktikum - základy práce na tiskovém a PR oddělení, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem kurzu je nejen porozumět fungování konkrétního oddělení, ale především vyzkoušet si vlastní schopnosti a předpoklady profese tiskového mluvčího a pracovníka PR oddělení v praxi. Studenti si v kurzu osvojí každodenní práci tiskových nebo PR oddělení. Podle zaměření organizace či instituce se pro ně stanou běžné například tiskové konference, ale i práce v terénu. V průběhu praxe se studenti „osamostatní“, tedy nejen plní zadané úkoly, ale na porady oddělení přicházejí rovněž s vlastními nápady. V teoretické rovině studenti nabudou patřičné vědomosti o formě a obsahu tiskových zpráv a PR materiálů, ale i o fungování firem, státní správy, místní samosprávy a dalších složek veřejného života nejméně na okresní úrovni. Na konci praxe studenti bez problémů zvládnou kompletní tvorbu tiskových zpráv, PR materiálů či podobných výstupů příslušných oddělení: od nápadu, přes získání zdrojů a vlastní výrobu materiálu až po jeho případnou konečnou úpravu a umístění do konkrétního média.
Osnova
Studenti se zúčastní úvodního semináře, na němž se stanoví další podrobnosti. Po dobu semestru pak navštěvují tiskové nebo PR oddělení, na němž se předem dohodnou s vedoucím kurzu (tuto praxi si zpravidla zajišťují studenti sami); praxe trvá celkově minimálně 120 hodin, tj. 15 dnů po 8 pracovních hodinách – případné zdůvodněné výjimky může povolit vyučující (jako část, případně celou praxi lze započíst i vybrané aktivity organizované ve spolupráci s katedrou – například tvorbu Bulletinu Ignis Brunensis v době festivalu Brno – město uprostřed Evropy a podobně. Studenti se také zúčastní semináře v průběhu praxe a závěrečného semináře.
Literatura
BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1. infoBÁRTA, Vladimír a Hilda BÁRTOVÁ. Výzkum trhu a chování spotřebitele. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1993. 72 s. ISBN 80-7079-148-9. infoBARTOŠEK, Jaroslav. Kultura manažerské komunikace. 3. nezměněnné vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 108 s. ISBN 80-7318-113-4. infoCAYWOOD, Clarke L. Public relations :řízená komunikace podniku s veřejností. Translated by Vilém Jungmann - Karel Kessner - Eva Nevrlá. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. xxxvii, 60. ISBN 80-7226-886-4. infoJACKSON, Patrick a Allen H. CENTER. Public relations practices :managerial case studies and problems. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, 2003. xiv, 418 s. ISBN 0-13-613803-9. infoFORET, Miroslav. Komunikace s veřejností. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1994. 206 s. ISBN 80-210-1034-7. infoFORET, Miroslav . Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997. 147 s. ISBN 80-210-1461-X. infoHandbook of public relations. Edited by Robert L. Heath - Gabriel Vasquez. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2001. xiv, 802 s. ISBN 1-4129-0954-6. infoKANITZ, Anja von. Umění úspěšné komunikace :jak uspět v každém rozhovoru. Translated by Petr Kunst. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 108 s. ISBN 80-247-1222-9. infoSEIB, Philip a Kathy FITZPATRICK. Public relations ethics. Fort Worth: Harcourt Brace College publishers, 1995. viii, 175. ISBN 0-15-501943-0. infoSVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing a reklama. Vyd. 1. Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. 170 s. ISBN 80-7318-140-1. infoSVOBODA, Václav. Public relations :moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8. infoZáklady public relations. Edited by Václav Svoboda. Vyd. 2. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. 152 s. ;. ISBN 80-7318. infoTELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7. infoVĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ. Media relations není manipulace. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2004. 136 s. ISBN 80-86119-43-2. infoVYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu :jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 289 s. ISBN 9788024748436. infoCHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace :pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 169 s. ISBN 9788024742342. infoMILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube :průvodce využitím on-line videa v byznysu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012. 296 s. ISBN 9788025136720. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012. 183 s. ISBN 9788024737805. infoTOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média :media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 296 s. . ISBN 9788025134573. infoTREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku :výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 296 s. ISBN 9788025133378. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích :prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 9788025133200. infoBEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2011. 153 s. ISBN 9788024736297. info
Garant
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Čuřík, PhD.