Předmět Radio R - odborná praxe I (ZUR370a)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR370a - Radio R - odborná praxe I, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem kurzu je prakticky seznámit studenty s těmito tématy: struktura práce v redakci, konkrétní formáty rozhlasového vysílání, koordinace klasické redakční práce s proudovým vysíláním a celkové programování stanice v kontextu reálného vysílání studentskéinternetové stanice.Kurz bude zaměřen na získání základních praktických dovedností v různých typech redakčních pozic. Jednotlivé lekce zahrnují též stručný souhrn potřebných teoretických znalostí, stěžejní část však tvoří reálný provoz redakce v rámci seminární skupiny.
Osnova
Rozhlas/rádio jako funkční celek - seznámení se základní strukturou fungování jednotlivých složek. Specifika rozhlasu ve veřejnoprávní a komerční sféře, zvláštní pozice internetové stanice.Jednotlivé formáty rozhlasového vysílání v praxi programového schématu. Praktické zmapování českého rozhlasového trhu.Základní pozice ve zpravodajské redakci, způsob plánování a zadávání úkolů. Technika a jiné vnější vstupy nezbytné pro provoz rozhlasové zpravodajské redakce.Strategie a pravidla programové skladby.Výzkumy poslechovosti - jak číst data. Cílová skupina, její definování a zohlednění v reálné programové tvorbě. Praktické marketingové nástroje v rozhlasovém vysílání.Personální management rozhlasové stanice, role a zodpovědnost vlastníka a vedoucích pracovníků, role „tváří“ stanice.Ekonomické zákonitosti fungování rozhlasové stanice a jejich vliv na redakční tvorbu. Základní pravidla veřejného šíření zvukových záznamů z jiných zdrojů (hudba, ukázky) a jejich finanční aspekty.Vazba rozhlasu na jiné typy médií, využití multimediálních platforem pro marketing stanice. Selfpromotion, webová podpora a rozvoj původně rozhlasového formátu.
Literatura
Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Edited by Barbora Osvaldová - Jan Halada. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7. infoBOYD, Andrew. Příručka pro novináře : zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha: Centrum nezávislé žurnalistiky, 1995. 163 s. infoMARŠÍK, Josef. Úvod do teorie rozhlasového programu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995. 106 s. ISBN 80-7184-013-0. info
Požadavky
SOUHLAS
Garant
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Vyučující
MgA. Jan Motal, Ph.D.