Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie a praxe střihové skladby a její vývojové tendence (ZUR586)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZUR586 - Teorie a praxe střihové skladby a její vývojové tendence, Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět Teorie a praxe střihové skladby a její vývojové tendence má za cíl podpořit tvůrčí potenciál studentů a vyvíjet jejich odborné mediální znalosti aplikované v oblasti střihové skladby a audiovize. Výuka je koncipována jako pravidelná, formou přednášky,semináře a praktických cvičení. Kromě toho budou realizovány workshopy s odborníky z praxe. Výstupem budou průběžná cvičení a závěrečný projekt, sloužící k prezentaci dovedností studentů.

Osnova

1. Co je filmový čas a prostor?2. Práce ve filmu - význam filmového materiálu. Technologie a filozofie3. Ruská škola4. Americká škola5. Francouzská škola6. Reklama7. Dokument8. Avantgarda9. Hraný film10. Intelektuální střih11. Druhy střihu12. Střihač jako tvůrce a tvůrce jako střihač13. Střih a dramaturgie14. Možnosti digitálních nosičů a střihuStudent samostatně zpracuje:Zpětný story boardStřihový filmStřih s found footagePřestřihFotografický scénářStoryboardPůvodní střih -projektPředmět je zakončen zkouškou

Literatura

povinná literaturaNavrátil, Antonín, Dziga Vertov, revolucionář dokumentárního filmu, Československý filmový ústav, 1974Doc. Jiří Myslík: Základy filmové techniky a technologie /CD ROM v knihovně FAMU/.J Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi /dipl.pr. FAMU/Praha.Karvánek, Lukáš: Digitální kamery, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2010,ISBN 978-80-7331-173-5Goldovskij: Světlo a technika ve filmu.VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005. 143 s. ISBN 80-7331-039-2. infoBLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2004. 145 s. ISBN 80-7331-010-4. infoNAVRÁTIL, Antonín. Cesty k pravdě či lži :70 let československého dokumentárního filmu. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002. 285 s. ISBN 80-7331-909-8. infoEJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Kamerou, tužkou i perem. Translated by Jiří Taufer, Edited by Lubomír Linhart. 1. vyd. Praha: Orbis, 1959. 370 s., [c. infodoporučená literaturaŠmok Jan: Úvod do snímkové techniky.Golovňa, Anatolij Dmitrijevič: Světlo v kameramanském umění, Čs. st. film, 1953PEŠEK, Josef. Základní principy televize a magnetického záznamu obrazu. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993. 197 s. infoneurčenoFOUCAULT, Michel. Slová a veci : archeológia humanitných vied. Bratislava: Pravda, 1987. info

Garant

Mgr. Rodrigo Morales

Vyučující

Mgr. Rodrigo MoralesBcA. Adam LigockiMarek PetříkMgr. Jana GajdošováBc. Iva KubánkováBc. Lenka MaláBc. Eliška Olšáková