Předmět Psychologie a specifika dětské psychologie (BTPY041p)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BTPY041p - Psychologie a specifika dětské psychologie, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Hlavním cílem přednášek je seznámení studentů se základní definicí, pojmy a typy psychologie. Dále se zaměřuje na sociálně psychologické charakteristiky, významné v oblasti obchodu a poskytování služeb, jako sociální vnímání, komunikace, edukace klienta, základy pedagogiky a osobnost zdravotníka a pacienta. Třetím okruhem jsou skupinové jevy, atmosféra a vedení skupiny. Posledním oddílem jsou základy psychologie obchodní činnosti, zaměřené zejména na vztah obsluhy a zákazníka.
Osnova
Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání.Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů.Osobnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky.Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Edukace klientů. Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta. Základy pedagogiky.Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví.Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky.Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpokladyPsychologie obchodu - definice, předmět.Trh a typy spotřebního chování.Typologie spotřebitele a typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené.Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování.Výrobce zboží a jeho vazba na trh.Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků.Psychologie zboží a módy.Psychologie tvorby cen.
Literatura
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679-9. infoPLHÁKOVÁ, Alena. Dějiny psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 328 s. ISBN 80-247-0871-X. infoŘÍČAN, Pavel a Dana KREJČÍŘOVÁ. Dětská klinická psychologie. 4., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2006. 603 s. ISBN 80-247-1049-8. infoPLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 2004. 472 s. ISBN 80-200-1387-3. infoŠVANCARA, Josef . Emoce, motivace, volní procesy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003. 142 s. Psychologie. ISBN 80-86633-11-X. info
Požadavky
BOET031p Zdravotnická etika
Garant
doc. MUDr. Tomáš Kašpárek, Ph.D.
Vyučující
doc. MUDr. Tomáš Kašpárek, Ph.D.PhDr. Jana Severová, CSc.Vlasta BřicháčkováAnna Petruželková