Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie a specifika dětské psychologie (BTPY041p)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BTPY041p - Psychologie a specifika dětské psychologie, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Hlavním cílem přednášek je seznámení studentů se základní definicí, pojmy a typy psychologie. Dále se zaměřuje na sociálně psychologické charakteristiky, významné v oblasti obchodu a poskytování služeb, jako sociální vnímání, komunikace, edukace klienta, základy pedagogiky a osobnost zdravotníka a pacienta. Třetím okruhem jsou skupinové jevy, atmosféra a vedení skupiny. Posledním oddílem jsou základy psychologie obchodní činnosti, zaměřené zejména na vztah obsluhy a zákazníka.

Osnova

Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání.Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů.Osobnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky.Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Edukace klientů. Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta. Základy pedagogiky.Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví.Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky.Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpokladyPsychologie obchodu - definice, předmět.Trh a typy spotřebního chování.Typologie spotřebitele a typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené.Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování.Výrobce zboží a jeho vazba na trh.Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků.Psychologie zboží a módy.Psychologie tvorby cen.

Literatura

NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679-9. infoPLHÁKOVÁ, Alena. Dějiny psychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 328 s. ISBN 80-247-0871-X. infoŘÍČAN, Pavel a Dana KREJČÍŘOVÁ. Dětská klinická psychologie. 4., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2006. 603 s. ISBN 80-247-1049-8. infoPLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 2004. 472 s. ISBN 80-200-1387-3. infoŠVANCARA, Josef . Emoce, motivace, volní procesy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003. 142 s. Psychologie. ISBN 80-86633-11-X. info

Požadavky

BOET031p Zdravotnická etika

Garant

doc. MUDr. Tomáš Kašpárek, Ph.D.

Vyučující

doc. MUDr. Tomáš Kašpárek, Ph.D.PhDr. Jana Severová, CSc.Vlasta BřicháčkováAnna Petruželková