Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukace v práci nutričního terapeuta - přednáška (BVED0311p)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BVED0311p - Edukace v práci nutričního terapeuta - přednáška, Lékařská fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Tento studijní předmět navazuje na předměty Psychologie, Sociologie a sociální psychologie, Základy pedagogiky a Odbornou didaktiku. Na základě těchto poznatků je student schopen se orientovat v teoretických znalostech pedagogiky a psychologie, může tyto poznatky využít v rámci své edukační činnosti u pacienta, klienta, případně jiných osob ve speciálních dietních postupech.Umožňuje studentovi procvičit své znalosti a dovednosti v rámci modelových situací a vede ho ke komplexnímu a všestrannému nazírání na jevy ve vztahu k pedagogice, výživě, medicíně, psychologii.Následně takto získané vědomosti a dovednosti prakticky zúročí v předmětu Praxe na oddělení klinické výživy. Závěrem vypracují seminární práci zaměřenou na problematiku edukace pacienta, případně rodinného příslušníka.

Osnova

Přednášky:Pedagogika jako věda (vymezení pojmu, vztah pedagogiky k ostatním vědám, struktura oboru, základní pojmy – edukátor, edukace, edukant, edukační proces)Zákonitosti a druhy učení, učební styly, pedagogická diagnostikaPojetí a zásady pedagogické komunikace a jejich uplatnění v edukačním procesu, faktory ovlivňující tento procesVymezení a formulace edukačních cílů obecně a aplikace na práci nutričního terapeutaUplatnění výukových metod tradičních i aktivizujících v edukačním procesuDruhy a formy edukačních požadavků ve výživě a dietologiiOrganizační formy edukaceMateriálně didaktické prostředkyProjektování a hodnocení edukačního procesu v oblasti výživy a dietologieSebereflexe v edukačním procesuDokumentace edukačního procesu v podmínkách zdravotnického zařízeníSpeciální přístupy při edukaci tělesně postižených jedinců – rozpracování na jednotlivá postižení (slepí, slabozrací, poruchy sluchu a řeči, poruchy hybnosti)Zvláštnosti edukace jednotlivých věkových kategorií, překonávání barier při edukaci v praxi nutričního terapeutaPrezentaceOsobnost edukátora.

Literatura

povinná literaturaJUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 77 s. ISBN 9788024721712. infoZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. 2. vyd. Martin: Osveta, 2005. 117 s. ISBN 80-8063-193-X. infoBASTL, Pavel a Vlastimil ŠVEC . Zdravotník lektorem. 1. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. 122 s. ISBN 80-7013-251-5. infodoporučená literaturaPRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 322 s. ISBN 978-80-7367-416-8. infoBENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. 216 s. ISBN 80-86432-23-8. infoPRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2002. 481 s. ISBN 80-7178-631-4. infoJESENSKÝ, Ján. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2000. 354 s. ISBN 80-7184-823-9. infoKOZIEROVÁ, B., G. ERBOVÁ a R. OLIVIEROVÁ. Ošetrovatelstvo I. a II. díl. Martin: Osveta, 1995. info

Požadavky

BVZP021p Zákl. pedagogiky - př.

Garant

Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D.