Předmět Jazykové poradenství (AJB_JAPO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AJB_JAPO - Jazykové poradenství, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studenti porozumí zákonitostem procesu učení se cizímu jazyku. Budou schopni využít informace ke koncipování vlastního individuálního přístupu k žákům v cizojazyčném výuce. Budou schopni diagnostikovat základní charakteristiky konkrétního žáka a poskytnout mu poradenskou podporu směřující ke zvýšení efektivity procesu učení se cizímu jazyku.
Osnova
1. Základní charakteristika procesu osvojování cizího jazyka 2. Individuální zvláštnosti v procesu osvojování cizího jazyka a jejich identifikace 3. Učební styly a jejich využití v procesu osvojování cizího jazyka 4. Učební strategie žáka v procesu osvojování cizího jazyka 5. Autonomie učícího se a výcvik žáka jako podpora autonomie 6. Role učitele, učitel jako poradce 7. Nedirektivní poradenství (mikro a makro dovednosti) 8. Materiály vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka 9. Internetové zdroje vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka
Literatura
povinná literaturaHow languages are learned. Edited by Patsy M. Lightbown - Nina Spada. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006. ix, 233 s. ISBN 0-19-442224-0. infoLOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. 197 s. ISBN 80-223-2069-2. infoOXFORD, Rebecca L. Language learning strategies :what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989. xiii, 342. ISBN 0-06-632607-9. infodoporučená literaturaDÖRNYEI, Zoltán. The psychology of the language learner :individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. xii, 270 s. ISBN 0-8058-4729-4. infoneurčenoLOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ . Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 240 s. pedagogika. ISBN 978-80-7367-876-0. info
Garant
Mgr. Naděžda Vojtková
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.