Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jazykové poradenství (AJB_JAPO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AJB_JAPO - Jazykové poradenství, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti porozumí zákonitostem procesu učení se cizímu jazyku. Budou schopni využít informace ke koncipování vlastního individuálního přístupu k žákům v cizojazyčném výuce. Budou schopni diagnostikovat základní charakteristiky konkrétního žáka a poskytnout mu poradenskou podporu směřující ke zvýšení efektivity procesu učení se cizímu jazyku.

Osnova

1. Základní charakteristika procesu osvojování cizího jazyka 2. Individuální zvláštnosti v procesu osvojování cizího jazyka a jejich identifikace 3. Učební styly a jejich využití v procesu osvojování cizího jazyka 4. Učební strategie žáka v procesu osvojování cizího jazyka 5. Autonomie učícího se a výcvik žáka jako podpora autonomie 6. Role učitele, učitel jako poradce 7. Nedirektivní poradenství (mikro a makro dovednosti) 8. Materiály vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka 9. Internetové zdroje vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka

Literatura

povinná literaturaHow languages are learned. Edited by Patsy M. Lightbown - Nina Spada. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006. ix, 233 s. ISBN 0-19-442224-0. infoLOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. 197 s. ISBN 80-223-2069-2. infoOXFORD, Rebecca L. Language learning strategies :what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989. xiii, 342. ISBN 0-06-632607-9. infodoporučená literaturaDÖRNYEI, Zoltán. The psychology of the language learner :individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. xii, 270 s. ISBN 0-8058-4729-4. infoneurčenoLOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ . Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 240 s. pedagogika. ISBN 978-80-7367-876-0. info

Garant

Mgr. Naděžda Vojtková

Vyučující

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.