Předmět Využití příběhů pro mladší žáky (AJB_STOR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AJB_STOR - Využití příběhů pro mladší žáky, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
The workshop is specified for students who intend to teach children in primary schools.The magical power of the formula „Once upon a time...“ attracts the children’s attention again and again. A simple clear plot, frequent logical repetition, the pleasant and regular rhythm of the language, usually happy and satisfying ending – this is what makes stories so valued in the eyes of children.How to exploit this treasure, how to think about the work with stories, to plan activities connected to stories, to combine activities accross the curiculum – this is the aim of the course.
Osnova
Structure:Introduction: stories and the purpose of telling or reading them to childrenstorytime and learning strategiesstories and cross-curricular activitiespresentations of storytelling examplesPreparation: what to do before we starthow to choose a storyhow to remember the storyreading or telling?The art of storytelling : making a planthe power of human voice - voice techniques, gestures, mimingclass organizationAdditional activities: what can we do before, during and after the storyMaterials: props, pictures, puppets, toys, real thingshow to choose, use, make and handle them
Literatura
WATTS, Eleanor. Storytelling. Oxford: Oxford University Press, 2006. 88 s. ISBN 0-19-441976-2. infoELLIS, Gail a Jean BREWSTER. Tell it again! :the new storytelling handbook for primary teachers. Harlow: Penguin English, 2002. iv, 188 s. ISBN 0-582-44774-7. infoWRIGHT, Andrew. Storytelling with children. Oxford: Oxford University Press, 1995. 206 s. ISBN 0-19-437202-2. info
Garant
Mgr. Naděžda Vojtková
Vyučující
Mgr. Sylvie Dolákovádoc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.