Předmět Výcvik v jazykovém poradenství (AJPV_VJAP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AJPV_VJAP - Výcvik v jazykovém poradenství, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
V průběhu kurzu budou studenti seznámeni se základními východisky, principy a postupy poradenství v jazykovém vzdělávání. Po absolvování předmětu budou studenti schopni poskytnout poradenské služby jak v rámci individuálních konzultací, tak studentům ve třídách při výuce jazyka s důrazem na individualitu učícího se. Studenti dokáží vést klienty či žáky směrem k efektivnímu učení, autonomii a také uvědomění si a využití jejich vlastního potenciálu.
Osnova
1.Identifikace učebních cílů a potřeb klienta. 2.Diagnostika učebních stylů a používaných strategií a praktická aplikace těchto poznatků do poradenského procesu. 3.Vedení terapeutického dialogu založené na empatickém naslouchání a respektu ke klientovi, tedy zásadách humanistického přístupu. 4.Budování vztahu s klientem na principu respektu, důvěry a otevřenosti. 5.Využití a vhodné volení nástrojů a metod z praxe jazykových poradců a koučingu. 6.Vhodné studijní materiály – schopnost selekce materiálů pro rozdílné typy studentů včetně internetových zdrojů. 7.Modelové situace specifických problémů klientů, simulace a rozbor jejich řešení. 8. Analýza obsahu nahrávek terapeutických dialogů.
Literatura
doporučená literaturaAdvising in language learning :dialogue, tools and context. Edited by Jo Mynard - Luke Carson. Harlow: Pearson, 2012. 303 s. ISBN 9781408276952. infoBeyond language teaching towards language advising. Edited by Marina Mozzon-McPherson - Roel Vismans. London: CILT Centre for Information on Language Teaching and Research, 2001. 231 s. ISBN 1902031814. infoneurčenoLOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. 197 s. ISBN 80-223-2069-2. infoOXFORD, Rebecca L. Language learning strategies :what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989. xiii, 342. ISBN 0-06-632607-9. infoSCRIVENER, Jim. Learning teaching :a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005. 431 s. ISBN 1-4050-1399-0. info
Požadavky
Předmět je určen studentům lektorství cizího jazyka v posledním ročníku bakalářského studia a dále studentům navazujících magisterských oborů učitelství cizího jazyka pro základní a jazykové školy.
Garant
Mgr. Naděžda Vojtková
Vyučující
Mgr. Tomáš AndrášikMgr. Petra Garaydoc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.