Předmět Aranžování a úprava školních prostorů 2 (Bi2BP_ARP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Bi2BP_ARP2 - Aranžování a úprava školních prostorů 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:;porozumí významu aranžování pro rozvoj environmentální gramotnosti v základním vzdělávání;osvojí si základní aranžérské dovedností pro využití aranžování na ZŠ;získá základní vědomosti o aranžování a vazbě od ikebany až po současnost;dokáže sledovat vliv aranžování na rozvoj osobnosti žáka;vypracuje několik modelových tématických aranžmá / Velikonoce, "Životodárná voda", "Aranžování pro radost", "Společná kompozice" aj.;dokáže vymezit hlavní cíle využití aranžování v základním školství;porozumí a analyzuje měnící se podoby aranžování v moderním světěPředmět z projektu Biologie pro život a zdraví.Aranžování je alternativní aktivizující forma učení ve studijních programech připravujících učitele dle trendů vzdělávání pro 21. století v Evropě. Významným principem je humanizace vzdělávání a orientace na výchovu k udržitelnému životu a zdraví. Život ve 21. století vyžaduje nový pohled na vzdělávání.
Osnova
1, Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro trvale udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky 2;2. Biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití pro aktivizující a alternativní vyučování a učení;3. Význam aranžování a praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka;4. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole;5. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby :- "Životodárná voda" - sesazování pokojových rostlin dle biomů světa;- "Velikonoce“ – využití ve výuce na ZŠ a pro zdraví;- Bonsai;-"Inspirace u odborníků";- Aranžování pro zdraví 2 - využití květin, zeleniny a ovoce ze školní zahrady;- "Aranžování pro radost" - využití řezaných rostlin ze školní zahrady;
Literatura
DYTRTOVÁ, Radmila. Aranžování a dekorace z rostlin. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 81 s. ISBN 80-247-0697-0. infoHESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000. 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. infoAranžování květin :praktická ilustrovaná příručka. Edited by Jana Steinerová. Praha: Slovart, 2000. 140 s. ISBN 80-7209-094-1. infoHAVLÍČKOVÁ, Kamila [absolvent PdF M. Využití aranžování a vazby ve výuce na 1. st. ZŠ. 1999. 117 s. : i. infoŠIMÍČKOVÁ, Lenka. Práce s přírodním materiálem zaměřená na aranžování pro 1. stupeň ZŠ. 1998. 94 s. infoHESSAYON, D. G. Okrasné stromy a keře v zahradě. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský a Ševčík, 1997. 128 s. ISBN 80-86029-24-7. infoHESSAYON, D. G. Pokojové rostliny. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 1996. 256 s. ISBN 80-86029-04-2. info
Požadavky
Bi2BP_ARC1, zájem o aktivní zkušenostní učení, platné očkování proti tetanu, vhodné pracovní oblečení
Garant
doc. RNDr. Zdeněk Řehák, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Kateřina Ševčíková