Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aranžování a úprava školních prostorů 2 (Bi2BP_ARP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Bi2BP_ARP2 - Aranžování a úprava školních prostorů 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na konci tohoto kurzu bude student schopen:;porozumí významu aranžování pro rozvoj environmentální gramotnosti v základním vzdělávání;osvojí si základní aranžérské dovedností pro využití aranžování na ZŠ;získá základní vědomosti o aranžování a vazbě od ikebany až po současnost;dokáže sledovat vliv aranžování na rozvoj osobnosti žáka;vypracuje několik modelových tématických aranžmá / Velikonoce, "Životodárná voda", "Aranžování pro radost", "Společná kompozice" aj.;dokáže vymezit hlavní cíle využití aranžování v základním školství;porozumí a analyzuje měnící se podoby aranžování v moderním světěPředmět z projektu Biologie pro život a zdraví.Aranžování je alternativní aktivizující forma učení ve studijních programech připravujících učitele dle trendů vzdělávání pro 21. století v Evropě. Významným principem je humanizace vzdělávání a orientace na výchovu k udržitelnému životu a zdraví. Život ve 21. století vyžaduje nový pohled na vzdělávání.

Osnova

1, Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro trvale udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky 2;2. Biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití pro aktivizující a alternativní vyučování a učení;3. Význam aranžování a praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka;4. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole;5. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby :- "Životodárná voda" - sesazování pokojových rostlin dle biomů světa;- "Velikonoce“ – využití ve výuce na ZŠ a pro zdraví;- Bonsai;-"Inspirace u odborníků";- Aranžování pro zdraví 2 - využití květin, zeleniny a ovoce ze školní zahrady;- "Aranžování pro radost" - využití řezaných rostlin ze školní zahrady;

Literatura

DYTRTOVÁ, Radmila. Aranžování a dekorace z rostlin. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. 81 s. ISBN 80-247-0697-0. infoHESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000. 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. infoAranžování květin :praktická ilustrovaná příručka. Edited by Jana Steinerová. Praha: Slovart, 2000. 140 s. ISBN 80-7209-094-1. infoHAVLÍČKOVÁ, Kamila [absolvent PdF M. Využití aranžování a vazby ve výuce na 1. st. ZŠ. 1999. 117 s. : i. infoŠIMÍČKOVÁ, Lenka. Práce s přírodním materiálem zaměřená na aranžování pro 1. stupeň ZŠ. 1998. 94 s. infoHESSAYON, D. G. Okrasné stromy a keře v zahradě. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský a Ševčík, 1997. 128 s. ISBN 80-86029-24-7. infoHESSAYON, D. G. Pokojové rostliny. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 1996. 256 s. ISBN 80-86029-04-2. info

Požadavky

Bi2BP_ARC1, zájem o aktivní zkušenostní učení, platné očkování proti tetanu, vhodné pracovní oblečení

Garant

doc. RNDr. Zdeněk Řehák, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Kateřina Ševčíková