Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika učiva biologie člověka (Bi2MP_DPBC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Bi2MP_DPBC - Didaktika učiva biologie člověka, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Po absolvování předmětu budou studenti schopni:- využívat ve výuce kapitol biologie člověka metody obecné i oborové didaktiky- transformovat didaktické poznatky a zkušenosti do výuky odborného učiva o biologii člověka- v předmětu biologie člověka naplánovat vzdělávací proces- tvořivě přistupovat k realizaci výuky- ve svých hodinách rozvíjet mezipředmětové vztahy- rozpracovat podrobnou přípravu na hodinu základního typu.

Osnova

Skupina studentů si připraví hodinu zaměřenou na dílčí téma z biologie člověka. Ostatní spolužáci představují třídu. Za semestr se v přípravě hodiny prostřídají všichni studenti.Výběr je z těchto témat:1. Prenatální vývoj člověka.2. Postnatální vývoj člověka.3. Kosterní soustava4. Svalová soustava5. Oběhová soustava6. Dýchací soustava7. Trávicí soustava8. Vylučovací soustava9. Kožní soustava10. Nervová soustava11. Smyslová soustava12. pohlavní soustava.

Literatura

Dobroruková, Jana a kol.. Inspirace a projekty: Přírodopis 100 námětů pro tvořivou výuku. 1. Vyd. Praha: Scientia, 2008, 203 s.FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. Translated by Karel Balcar. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. 172 s. ISBN 80-7178-966-6. infoHAVELKOVÁ, Marie . Jaké budou úkoly antropologie na pedagogické fakultě na počátku nového tisíciletí? In Úkoly a problematika antropologie a zdravovědy na pedagogických fakulách. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, Katedra antropologie a zdravovědy, 2000. s. 41-46. ISBN 80-244-0086-3. infoHUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-7178-220-3. infoČERNOCHOVÁ, Miroslava, Tomáš KOMRSKA a Jaroslav NOVÁK. Využití počítače při vyučování :náměty pro práci dětí s počítačem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 165 s. ISBN 80-7178-272-6. infoALTMANN, Antonín a František HORNÍK. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie. 2. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 135 s. infoALTMANN, Antonín a František HORNÍK. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie. 1. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985. 217 s. infoSTOKLASA, Jan, František HORNÍK a Eduard KOČÁREK. Vytváření didaktických dovedností pro učitele biologie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 156 s. info

Požadavky

BI2MP_PKAL Ped. a klin. antropol. && BI2MP_PKAP Ped. a klin. antropol. && Bi2MP_DPP2 Didaktika přírodopisu 2 && Bi2MP_DPS2 Didaktika přírodopisu 2

Garant

Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.