Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika literární výchovy 2 (CJ2MP_LDL2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CJ2MP_LDL2 - Didaktika literární výchovy 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět formou praktických ukázek a výukových simulací konkretizuje a rozvíjí témata přednášek. Studenti si osvojují možnosti využívání různorodých metod a forem výuky při přímé práci s literárními texty. Po absolvování předmětu je student schopen uplatňovat základní škálu tradičních i aktivizujících výukových metod a forem s přihlédnutím ke specifičnosti konkrétního obsahu a podmínek výuky.

Osnova

1. Aplikace alternativních výukových metod ve výuce literární výchovy.2. Organizační formy výuky v LV.3. Metody a formy práce podporující směřování výuky literární výchovy k dosahování klíčových kompetencí (reprodukční a produkční činnosti, práce s modelovými situacemi, axiologická složka literární textů).4. Práce s vybranými prozaickými, básnickými a dramatickými texty.5. Metody a techniky dramatické výchovy a jejich využití v LV.6. LV a sloh - prvky a postupy tvořivého psaní v LV.7. Práce s informacemi a informačními zdroji.8. Kultivace osobnosti žáka jako příjemce kultury (žák jako čtenář,filmový a televizní divák).Těžištěm seminářů je přímá práce s literárními texty,hledání různých možností práce s nimi v literární výchově (modifikace základní intepretační metody), včetně simulací konkrétních výukových situací.

Literatura

Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole. ISBN 9788073687298. infoHNÍK, Ondřej. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy :inspirativní materiál pro učitele literární výchovy a studenty učitelství. Vyd. 1. Jinočany: H & H, 2007. 157 s. ISBN 80-7319-067-2. infoObecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7. infoCANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006. 289 s. ISBN 80-7367-118-2. infoBERÁNKOVÁ, Eva. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2002. 106 s. ISBN 80-7238-182-2. infoFIŠER, Zbyněk . Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002. 164 s. ISBN 80-85931-99-0. infoKASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování :teoretické a praktické problémy. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2001. 179 s. ISBN 80-246-0192-3. infoLEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda literární výchovy na občanské a střední škole. 2. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. 120 s. ISBN 80-7082-364-X. infoKOŽMÍN, Zdeněk. Interpretace básní. Vyd. 2., přeprac. Brno: Masarykova univerzita, 1997. 186 s. ISBN 80-210-1694-9. infoVALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1997. 269 s. ISBN 80-901954-1-5. infoSILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. ISBN 80-7178-124-X. infoKOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh :malé traktáty a malé scénáře. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995. 102 s. ISBN 80-7187-037-4. infoHOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993. 259 s. ISBN 80-900704-9-3. infoCHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982. 572 s. info

Garant

doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.

Vyučující

Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.