Předmět Mediální výchova jako prostředek nácviku souvislého jazykového projevu (CJKSV_MedV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CJKSV_MedV - Mediální výchova jako prostředek nácviku souvislého jazykového projevu, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předpokládá se, že po ukončení předmětu účastník:– porozumí pravidlům mediální komunikace;– dokáže využít uvedené znalosti v praxi, tj. zvládne správně aplikovat tematické okruhy mediální výchovy jako prostředek pro zlepšení souvislého jazykového projevu žáků;– bude obeznámen s možnostmi mediální výchovy pro obohacování a rozšiřování slovní zásoby žáků a jejich maximální zapojení při práci ve skupině i při samostatné práci;– porozumí základním teoretickým, metodickým a didaktickým přístupům k výuce mediální výchovy;– v případě nejasností bude umět najít poučení v odborné literatuře.
Osnova
1. Mediální výchova jako průřezové téma RVP ZV a její možnosti uplatnění ve výuce českého jazyka a literatury na 2. stupni základních škol. Základní teoretické, metodické a didaktické přístupy k výuce mediální výchovy.2. Masová média. Vliv médií na publikum. Vliv mediálního násilí na děti.3. Média a zpravodajství. Žánry zpravodajství a publicistiky.4. Média a marketing. Média a reklama.5. Média a zábava. Reality show jako vlivný žánr televizní zábavy.6. Regulace a autoregulace médií.
Literatura
doporučená literaturaSTREJČKOVÁ, Dagmar . Aspekty realizace mediální výchovy ve výuce učitelů českého jazyka a literatury. In Poláchová Vašťatková, J., Bačíková, A. (eds.). Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX. 1. vyd. Olomouc: Societas Scientiarum Olomucensis II, 2012. s. 35-46, 12 s. ISBN 978-80-87533-03-1. infoSTREJČKOVÁ, Dagmar . Pojetí mediální výchovy ve výuce českého jazyka a literatury. Usta ad Albim BOHEMICA, Ústí nad Labem, 2012, XII, č. 1, s. 138-149. ISSN 1802-825X. infoSTREJČKOVÁ, Dagmar . Používané didaktické metody při implementaci mediální výchovy do výuky českého jazyka a literatury. In Šmejkalová, M. (ed.). Nové trendy v didaktice českého jazyka. Sborník příspěvků z Odborného semináře s mezinárodní účastí a pracovní dílny 9. září 2011. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2012. s. 27-38, 12 s. ISBN 978-80-7290-603-1. infoMIČIENKA, Marek a Jan JIRÁK. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4. infoBURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6. info
Garant
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Mgr. Dagmar Sochorová, Ph.D.Mgr. et Mgr. Marek Lollok