Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika českého jazyka 2 (CS2RC_JDC2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CS2RC_JDC2 - Didaktika českého jazyka 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty s obsahem jazykového vyučování na ZŠ. V seminářích mají studenti získat dovednost sestavit přípravu na vyučovací hodinu (včetně motivace a zpětné vazby), zvolit vhodné metody a formy práce (různé typy hodin), připravit doplňující materiál: texty na procvičování jednotlivých jevů, vhodné ilustrační příklady pro výklad látky, did. hry atd., naučit se opravovat nedostatky v písemných i ústních projevech žáků. Součástí práce v semináři je rovněž srovnání několika typů učebnic a diskuse o jejich koncepci.The aim of the course is to inform the undergraduates about the content of the language teaching in basic schools. The seminars focus on working out preparation for the lesson (including the motivation and feed-back), selecting suitable working methods and forms (various types of lessons), preparing some additional material: texts for practising individual grammar phenomena, suitable illustrations for demonstrations and explanations, didactic games and so on, learning how to correct mistakes in written works and oral utterances of the pupils. The undergraduates can also compare a few types of textbooks and discuss their conceptions.

Osnova

1. Didaktika, její předmět, vztah k ostatním disciplinám.2. Postavení předmětu ČJL v učebních plánech všech stupňů škol.3. Cíl vyučování ČJ a slohu.4. Vztah mezi vyučováním jazyku, slohu a literatuře.5. Didaktické zásady.6. Osobnost učitele.7. Obsah vyučování na jednotlivých stupních škol.8. Vědomosti, dovednosti, návyky.9. Vyučovací formy a metody.10. Učební pomůcky.1 Didactics, its subject, its relationship to other disciplines.2 Place of the Czech language in the curricula of all stages of our schools.3 Aims of the Czech language and stylistic lessons.4 Relationship among language, stylistic and fine literary teaching.5 Didactic principles.6 Personality of the teacher.7 Content of teaching at the individual school stages.8 Knowledge, skills and habits.9 Teaching forms and methods.10 Teaching aids.

Literatura

ČECHOVÁ, Marie a Vlastimil STYBLÍK. Čeština a její vyučování :didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upr. vyd., v SPN vyd. 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. 264 s. ISBN 80-85937-47-6. infoHAUSER, Přemysl, Helena KNESELOVÁ a Karla ONDRÁŠKOVÁ. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994. 50 s. ISBN 80-210-1035-5. infoHAUSER, Přemysl, Helena KNESELOVÁ a Ivo MARTINEC. Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ. D. 2, Jazyková výchova. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 1994. 87 s. ISBN 80-210-1041-X. infoSVOBODA, Karel [bohemista]. Didaktika českého jazyka a slohu. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1977. 307 s. info

Garant

doc. PhDr. Eva Minářová, CSc.

Vyučující

PaedDr. Ivo Martinec, CSc.