Předmět Hodnocení a testování ve výuce cizího jazyka (DCJDR_AHTV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_AHTV - Hodnocení a testování ve výuce cizího jazyka, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům hlubší vhled do teorie (i praxe) hodnocení procesů a výsledků učení žáků ve výuce cizího jazyka s akcentem na testování.
Osnova
Tento studijní předmět patří mezi volitelné předměty didaktického bloku (podblok Aktuální kapitoly didaktiky cizích jazyků); vodítkem pro volbu je zaměření disertační práce doktoranda.Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům hlubší vhled do teorie (i praxe) hodnocení procesů a výsledků učení žáků ve výuce cizího jazyka s akcentem na testování. Obsah teoretické části předmětu zahrnuje komplexní pohled na problematiku hodnocení a jeho forem (včetně sebehodnocení), dále teorii testování, a to zejména charakteristiky dobrého didaktického testu, typologii testů konstrukci testů – její fáze i konkrétní techniky. Tato teoretická základna pak bude v aplikačně - výzkumné části předmětu východiskem pro analýzu autoritativních standardizovaných cizojazyčných testů (např. státní jazykové zkoušky, maturita z cizího jazyka, resp. její návrh, Cambridge Examinations, City & Guilds Pitman Examinations, Zertifikat Deutsch als Fremdsprache, Österreichisches Sprachdiplom aj.).
Literatura
doporučená literaturaGrotjan, R. Konstruktion und Einsatz von C-Tests: Ein Leitfaden für die Praxis. In: Grotjahn, R. (ed.): Der C-Test: Theoretische Gundlagen und praktische Anwendungen. Band 4. Bochum: AKS-Verlag, 2002, 211-225.Grotjan, R. Determinanten der Schwierigkeit von Leseverstehensaufgaben: Theoretische Grundlagen und Konsequenzen für die Entwicklung des TESTDAF. In: Bolton, S. (ed.): TESTDAF: Grundlagen für die Entwicklung eines neuen Sprachtests. Beiträge aus einemGrotjan, R. Testen und Bewerten des Hörverstehens. In: Micheál Ó Dúill/Rosemary Zahn/Kristina D. C. Höppner (eds.), Zusammenarbeiten: Eine Festschrift für Bernd Voss. Bochum: AKS-Verlag 2005, 115-144.Bachman, L.F. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford : OUP, 1995.Arras, U. Wie beurteilen wir Leistung in der Fremdsprache?: Strategien und Prozesse bei der Beurteilung schriftlicher Leistungen in der Fremdsprache am Beispiel der Prüfung: Test Deutsch als Fremdsprache (TesfDaF). Tübingen: Gunter Narr Verlag, 2007.Grotjan, R. Testen und Bewerten des Hörverstehens. In: Micheál Ó Dúill/Rosemary Zahn/Kristina D. C. Höppner (eds.), Zusammenarbeiten: Eine Festschrift für Bernd Voss. Bochum: AKS-Verlag 2005, 115-144.Bolton, S. Probleme der Leistungsmessung : Lernfortschrittstests in der Grundstufe Berlin: Langenscheidt, 1996.Bachman, L.F., Cohen, A.D. Interfaces between Second Language Acquisition and Language Testing Research. Cambridge : Cambridge University Press, 1999.Společný evropský referenční rámec pro jazyky :jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Translated by Jaroslava Ivanová. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. xviii, 267. ISBN 80-244-1425-2. infoPALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice :designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996. vi, 377 s. ISBN 0-19-437148-4. infoPALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice :designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996. vi, 377 s. ISBN 0-19-437148-4. infoPALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice :designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996. vi, 377 s. ISBN 0-19-437148-4. infoALDERSON, J. Charles, Caroline CLAPHAM a Dianne WALL. Language test construction and evaluation. Cambridge: University Press, 1995. 310 s. ISBN 0-521-47829-4. infoEvaluating second language education. Edited by J. Charles Alderson - Alan Beretta. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. x, 374 s. ISBN 0-521-41067-3. info
Garant
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Petr Najvar, Ph.D.