Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hodnocení a testování ve výuce cizího jazyka (DCJDR_AHTV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_AHTV - Hodnocení a testování ve výuce cizího jazyka, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům hlubší vhled do teorie (i praxe) hodnocení procesů a výsledků učení žáků ve výuce cizího jazyka s akcentem na testování.

Osnova

Tento studijní předmět patří mezi volitelné předměty didaktického bloku (podblok Aktuální kapitoly didaktiky cizích jazyků); vodítkem pro volbu je zaměření disertační práce doktoranda.Cílem studijního předmětu je poskytnout studentům hlubší vhled do teorie (i praxe) hodnocení procesů a výsledků učení žáků ve výuce cizího jazyka s akcentem na testování. Obsah teoretické části předmětu zahrnuje komplexní pohled na problematiku hodnocení a jeho forem (včetně sebehodnocení), dále teorii testování, a to zejména charakteristiky dobrého didaktického testu, typologii testů konstrukci testů – její fáze i konkrétní techniky. Tato teoretická základna pak bude v aplikačně - výzkumné části předmětu východiskem pro analýzu autoritativních standardizovaných cizojazyčných testů (např. státní jazykové zkoušky, maturita z cizího jazyka, resp. její návrh, Cambridge Examinations, City & Guilds Pitman Examinations, Zertifikat Deutsch als Fremdsprache, Österreichisches Sprachdiplom aj.).

Literatura

doporučená literaturaGrotjan, R. Konstruktion und Einsatz von C-Tests: Ein Leitfaden für die Praxis. In: Grotjahn, R. (ed.): Der C-Test: Theoretische Gundlagen und praktische Anwendungen. Band 4. Bochum: AKS-Verlag, 2002, 211-225.Grotjan, R. Determinanten der Schwierigkeit von Leseverstehensaufgaben: Theoretische Grundlagen und Konsequenzen für die Entwicklung des TESTDAF. In: Bolton, S. (ed.): TESTDAF: Grundlagen für die Entwicklung eines neuen Sprachtests. Beiträge aus einemGrotjan, R. Testen und Bewerten des Hörverstehens. In: Micheál Ó Dúill/Rosemary Zahn/Kristina D. C. Höppner (eds.), Zusammenarbeiten: Eine Festschrift für Bernd Voss. Bochum: AKS-Verlag 2005, 115-144.Bachman, L.F. Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford : OUP, 1995.Arras, U. Wie beurteilen wir Leistung in der Fremdsprache?: Strategien und Prozesse bei der Beurteilung schriftlicher Leistungen in der Fremdsprache am Beispiel der Prüfung: Test Deutsch als Fremdsprache (TesfDaF). Tübingen: Gunter Narr Verlag, 2007.Grotjan, R. Testen und Bewerten des Hörverstehens. In: Micheál Ó Dúill/Rosemary Zahn/Kristina D. C. Höppner (eds.), Zusammenarbeiten: Eine Festschrift für Bernd Voss. Bochum: AKS-Verlag 2005, 115-144.Bolton, S. Probleme der Leistungsmessung : Lernfortschrittstests in der Grundstufe Berlin: Langenscheidt, 1996.Bachman, L.F., Cohen, A.D. Interfaces between Second Language Acquisition and Language Testing Research. Cambridge : Cambridge University Press, 1999.Společný evropský referenční rámec pro jazyky :jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Translated by Jaroslava Ivanová. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. xviii, 267. ISBN 80-244-1425-2. infoPALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice :designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996. vi, 377 s. ISBN 0-19-437148-4. infoPALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice :designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996. vi, 377 s. ISBN 0-19-437148-4. infoPALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice :designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996. vi, 377 s. ISBN 0-19-437148-4. infoALDERSON, J. Charles, Caroline CLAPHAM a Dianne WALL. Language test construction and evaluation. Cambridge: University Press, 1995. 310 s. ISBN 0-521-47829-4. infoEvaluating second language education. Edited by J. Charles Alderson - Alan Beretta. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. x, 374 s. ISBN 0-521-41067-3. info

Garant

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petr Najvar, Ph.D.