Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní aspekty cizojazyčné výuky (DCJDR_AIA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_AIA - Interkulturní aspekty cizojazyčné výuky, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem studijního předmětu je představit varianty didaktického uchopení konceptu interkulturní komunikativní kompetence ve výuce cizího jazyka.

Osnova

Tento studijní předmět patří mezi volitelné předměty didaktického bloku (podblok Aktuální kapitoly didaktiky cizích jazyků); vodítkem pro volbu je zaměření disertační práce doktoranda.Cílem studijního předmětu je představit varianty didaktického uchopení konceptu interkulturní komunikativní kompetence ve výuce cizího jazyka. Teoretická východiska představují: vymezení pojmu interkulturní komunikativní kompetence, vývoj pojetí tohoto konceptu, současné vlivné modely interkulturní komunikativní kompetence a jejich komponenty (tj. v obecné rovině komunikativní kompetence a interkulturní kompetence, specificky pak cizojazyčná komunikativní kompetence).Jádrem studijního předmětu je reflexe modelů interkulturní komunikativní kompetence v kategoriích cíle, obsahu a didaktických prostředků ve výuce cizího jazyka. Pozornost je věnována rovněž dosud málo rozpracovaným otázkám hodnocení rozvoje konceptu interkulturní komunikativní kompetence (obecně i ve školní výuce).

Literatura

Wierlacher, A.,Stötzel, G. Blickwinkel: Kulturelle Optik und interkulturelle Gegenstandskonstitution (Kongress der Gesellschaft für Interkulturelle Germanistik). München: iudicium,1996.Buttaroni, S., Paula, A. Ehe, Berge und schwarze Katzen. Interkulturelle Kommunikation im Fremdsprachenunterricht. Meran: Alpha & Beta, 1999.Fink, G. Kulturstandards und interkulturelle Kommunikation anhand empirischer Ländervergleiche. Köln: Böhlau, 2000.Bredella, L., Delanoy, W. (Hg.) Interkultureller Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Narr (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik), 1999.Hofstede, G. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: UK, 1999.Průcha, J. Multikulturní výchova. Teorie – praxe – výzkum. Praha: ISV nakladatelství. 2001.Byram, M. Teaching and Assessing Intercultural Competence. Clevedon: Multilingual Matters Ltd., 1997.Göhring, H. Interkulturelle Kommunikation. Anregungen für Sprach- und Kulturmittler. Tübingen: Stauffenburg, 2002.The Sage handbook of intercultural competence. Edited by Derek Bok - Darla K. Deardorff. London: Sage, 2009. xiv, 542 s. ISBN 9781412960458. infoFremdverstehen und interkulturelle Kompetenz. Edited by Lothar Bredella - Herbert Christ. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 2007. 193 s. ISBN 978-3-8233-6283-8. infoSpolečný evropský referenční rámec pro jazyky :jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Translated by Jaroslava Ivanová. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. xviii, 267. ISBN 80-244-1425-2. infoInterkulturelle Kompetenz :Konzepte und Praxis des Unterrichts. Edited by Laurenz Volkmann - Klaus Stierstorfer - Wolfgang Gehring. Tübingen: Gunter Narr, 2002. 248 s. ISBN 3-8233-4986-4. infoDeveloping intercultural competence in practice. Edited by Michael Byram - Adam Nichols - David Stevens. Clevedon: Multilingual matters, 2001. viii, 283. ISBN 1-85359-536-5. infoDeveloping intercultural competence in practice. Edited by Michael Byram - Adam Nichols - David Stevens. Clevedon: Multilingual matters, 2001. viii, 283. ISBN 1-85359-536-5. infoKRAMSCH, Claire J. Context and culture in language teaching. Oxford: Oxford University Press, 1993. viii, 295. ISBN 0-19-437187-5. info

Garant

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Klára Uličná, Ph.D.