Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Současné trendy v literárních a kulturních studiích (DCJDR_ASTL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_ASTL - Současné trendy v literárních a kulturních studiích, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými trendy na poli literatury a kulturních studií a s jejich dopady na obsahy a metody studia výuky těchto oborů.

Osnova

Tento studijní předmět patří mezi volitelné předměty didaktického bloku (podblok Aktuální kapitoly didaktiky cizích jazyků); vodítkem pro volbu je zaměření disertační práce doktoranda.Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými trendy na poli literatury a kulturních studií a s jejich dopady na obsahy a metody studia a výuky těchto oborů.Tematické okruhy:zvláštní pozornost bude věnována• teoriím etnicity, interkulturality, postmoderního diskursu a narativity;• interpretaci literárního textu, jeho mechanismu, možnosti, omezení; spolu s pokusem aplikace různých modelů interpretace na konkrétní text;• proměnám pohledů na literární kánon;.• pojetí literární vědy jako způsobu zkoumání kultury a kulturních dějin - literární konstrukce „vlastního“ a „cizího“, národa, etnicity, genderu atd.Na každé z těchto témat bude nahlíženo nejen v teoretických souvislostech, ale i z hlediska vlivuna výuku literatury a kultury cílového jazyka.

Literatura

Horňáček, M. Modelle und Methoden der Literaturwissenschaft. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.Moran, P.M. Teaching Culture: Perspectives in Practice. London: Heinle&Heinle, 2001.Bennet, M. J. Cultural Marginality: Identity Issues in Intercultural Teaching. Yarmouth, ME: InterculturalGlazer, N. We Are All Multiculturalists Now. Cambridge, Massachusetts, London, England: HarvardBenthien, C., Velten, H.R. (Hgg.). Germanistik als Kulturwissenschaft. Eine Einführung in neue Theoriekonzepte. Reinbek: Rowohlt, 2002.Müller-Funk, W., Plener, P., Ruthner,, C. (Hgg.) Kakanien revisited. Das Eigene und das Fremde (in) der österreichisch-ungarischen Monarchie. Tübingen: A. Francke, 2002.Literatura v Americe, Amerika v literatuře :proměny amerického literárního kánonu. Edited by Šárka Bubíková. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2007. 190 s. ISBN 978-80-7395-030-9. infoSCHÖSSLER, Franziska. Literaturwissenschaft als Kulturwissenschaft :eine Einführung. Edited by Christine Bähr. Tübingen: A. Francke Verlag, 2006. xii, 274 s. ISBN 3-7720-8148-7. infoSCHÖSSLER, Franziska. Literaturwissenschaft als Kulturwissenschaft :eine Einführung. Edited by Christine Bähr. Tübingen: A. Francke Verlag, 2006. xii, 274 s. ISBN 3-7720-8148-7. infoECO, Umberto. Die Grenzen der Interpretation. Translated by Günter Memmert. 2. Aufl. München: Deutscher Taschenbuch Verlag, 1999. 476 s. ISBN 3-423-30168-6. infoBeyond ethnicity :consent and descent in American culture. Edited by Werner Sollors. Oxford: Oxford University Press, 1986. xiii, 294. ISBN 978-0-19-505193-3. info

Garant

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.Mgr. Jan Budňák, Ph.D.