Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie osvojování cizího jazyka I (DCJDR_ATO1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_ATO1 - Teorie osvojování cizího jazyka I, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámení se současným stavem bádání v oblasti teorie osvojování mateřského i nemateřského jazyka v přirozeném prostředí i ve školní třídě.

Osnova

Studijní předmět Teorie osvojování cizího jazyka je jádrovým předmětem didaktického bloku, jeho absolvování je základem pro další výběr volitelných předmětů v daném bloku. Cílem předmětu je seznámení se současným stavem bádání v oblasti teorie osvojování mateřského i nemateřského jazyka v přirozeném prostředí i ve školní třídě. Studenti budou seznámeni s jednotlivými hypotézami a teoriemi osvojování jazyka a s rolí významných faktorů, které tyto procesy ovlivňují. Budou diskutovat implikace teorií osvojování jazyka pro edukační praxi a zejména možnosti výzkumu dané problematiky z lingvodidaktického hlediska.Tematické okruhy:• Behaviorismus, nativismus, konstruktivismus, sociální interakcionismus, konekcionismus, teorie zpracování informací.• Bilingvní osvojování jazyků.• Kritické období.• Faktory ovlivňující proces osvojování jazyka.

Literatura

SORGER, Brigitte . Beschreibung der methodischen Vorgangsweise in der fachhistorischen Dissertation zum Thema: Der Internationale Deutschlehrerverband im Spannungsfeld von sprachenpolitischen Konzepten und fachlicher Interessensvertretung. In Janíková V., Sorger B.: Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung Band 2. Masarykova univerzita. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 33-44, 12 s. ISBN 978-80-210-5075-4. infoHow languages are learned. Edited by Patsy M. Lightbown - Nina Spada. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006. ix, 233 s. ISBN 0-19-442224-0. infoLEAVER, Betty Lou, Madeline EHRMAN a Boris SHEKHTMAN. Achieving success in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. xiv, 265 s. ISBN 0-521-54663-X. infoRYAN, Lisa. Language acquisition :the age factor. Edited by D. M. Singleton. 2nd ed. Buffalo: Multilingual Matters, 2004. viii, 289. ISBN 1-85359-757-0. infoThe handbook of second language acquisition. Edited by Catherine J. Doughty - Michael H. Long. Malden: Blackwell Publishing, 2003. ix, 888 s. ISBN 1-4051-3281-7. infoCOOK, Vivian. Second language learning and language teaching. 3rd ed. New York: Oxford University Press, 2001. vii, 262 s. ISBN 0-340-76192-X. infoELLIS, Rod. Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1997. x, 147 s. ISBN 0-19-437212-X. infoELLIS, Rod. Instructed Second Language Acquisition. Oxford: Blackwell, 1994. 230 s. ISBN 0-631-16202-X. infoBUTZKAMM, Wolfgang. Psycholinguistik des Fremdsprachenunterrichts : natürliche Künstlichkeit : von der Muttersprache zur Fremdsprache [Butzkamm, 1993]. 2. verbesserte und erweitert. Tübingen: Francke Verlag, 1993. xvi, 334 s. ISBN 3-85215-059-0. info

Garant

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.