Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zaměření na žáka v cizojazyčném vyučování (DCJDR_AZZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_AZZ - Zaměření na žáka v cizojazyčném vyučování, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je hlubší vhled do problematiky přístupu k výuce cizího jazyka zaměřeného na žáka.

Osnova

Tento studijní předmět patří mezi volitelné předměty didaktického bloku (podblok Aktuální kapitoly didaktiky cizích jazyků); vodítkem pro volbu je zaměření disertační práce doktoranda.Cílem předmětu je hlubší vhled do problematiky přístupu k výuce cizího jazyka zaměřeného na žáka. Tato problematika je teoreticky rozpracována, ale je nedostatek výzkumných studií propojujících teoretické poznatky se školní praxí, případě zkoumajících procesu učení a vyučování cizímu jazyku ve školním prostředí. Pozornost proto bude věnována možnostem zkoumání dané problematiky ve školní praxi.Tematické okruhy:• Individuální zvláštnosti žáka (motivace, věk, inteligence, jazyková způsobilost, učební styly a strategie, sebepojetí, atribuce, přesvědčení žáka).• Autonomie žáka a její rozvoj.• Principy individualizace a diferenciace cizojazyčného vyučování a jejich zkoumání.

Literatura

doporučená literaturaDörnyei, Z., Skehan, P. Individual Differences in Second Language Learning. In The Handbook of Second Language Acquisition. Oxford: Blackwell Publishing, 2003.Riding, R. J., Rayner, S. Personal Style and Effective Teaching. Birmingham: Learning and Training Technology, 1995.Tudor, I. Learner-centredness as Language Education. Cambridge. CUP, 1996.Benson, P., Voller, P. Autonomy and Independence in Language Learning. London: Longman, 1997.JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků :teoretická východiska, doporučení pro praxi, styly a strategie učení, lexikální strategie v teorii a výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4433-3. infoLanguage learner strategies: thirty years of research and practice. Edited by Andrew D. Cohen - Ernesto Macaro. Oxford: Oxford University Press, 2007. viii, 336. ISBN 978-0-19-442254-3. infoVLČKOVÁ, Kateřina. Strategie učení cizímu jazyku :výsledky výzkumu používání strategií a jejich efektivity na gymnáziích. Brno: Paido, 2007. 217 s. ISBN 978-80-7315-155-3. infoROCHE, Jörg. Fremdsprachenerwerb, Fremdsprachendidaktik. Tübingen: A. Francke, 2005. 282 s. ISBN 3-8252-2691-3. infoNEUNER-ANFINDSEN, Stefanie. Fremdsprachenlernen und Lernerautonomie :Sprachlernbewusstsein, Lernprozessorganisation und Lernstrategien zum Wortschatzlernen in Deutsch als Fremdsprache. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005. 436 s. ISBN 3-89676-972-3. infoLOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. 197 s. ISBN 80-223-2069-2. infoHEACOX, Diane. Differentiating instruction in the regular classroom :how to reach and teach all learners, grades 3-12. Minneapolis: Free Spirit, 2002. x, 163 4. ISBN 1-57542-105-4. infoMAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 239 s. ISBN 80-7178-246-7. infoRIEMER, Claudia. Individuelle Unterschiede im Fremdsprachenerwerb :eine Longitudinalstudie über die Wechselwirksamkeit ausgewählter Einflußfaktoren. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 1997. 321 s. ISBN 3-87116-878-5. infoYULE, George a Elaine TARONE. Focus on the language learner : approaches to identifying and meeting the needs of second language learners. Oxford: Oxford University Press, 1989. v, 206 p. ISBN 0-19-437061-582. info

Garant

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.