Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Terénní výzkum 2 (DCJDR_ITV2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_ITV2 - Terénní výzkum 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je rozvoj badatelské kompetence studentů, konkrétně především v oblasti empirického výzkumu. Jeho součástí je i klinická praxe, v jejímž rámci budou studenti působit ve vzdělávacích institucích jako výzkumníci nebo jako učitelé – výzkumníci.

Osnova

Studijní předmět Terénní výzkum přímo navazuje na povinné studijní předměty Metodologie vědecké práce v pedagogice a Metodologie výzkumu v didaktice cizích jazyků. Jeho cílem je rozvoj badatelské kompetence studentů, konkrétně především v oblasti empirického výzkumu.Součástí studijního předmětu Terénní výzkum je klinická praxe, v jejímž rámci budou studenti působit ve vzdělávacích institucích jako výzkumníci nebo jako učitelé – výzkumníci. Dle zaměření svých disertačních projektů budou realizovat dílčí výzkumné sondy, případně přímo relevantní předvýzkum: zvolí výzkumný problem a stanoví cíle výzkumu, zvolí vhodný výzkumný design, na základě interpretace získaných dat zformulují závěry a vypracují výzkumnou zprávu.Průběžné zprávy i závěrečná výzkumná zpráva budou vhodnou formou prezentovány na společných seminářích, a to jak za účelem sdílení a komparace zkušeností ze školského terénu jako nezbytné podmínky pro rozvoj reflektivního potenciálu jedinců, tak pro rozvoj jejich badatelské competence.

Literatura

Dörnyei, Z. Research Methods in Applied Linguistics: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methodologies (Oxford Applied Linguistics). Oxford : Oxford University Press, 2007.Keeves, J. P. Educational Research, Methodology, and Measurement: An International Handbook. Oxford: Elsevier Science Ltd, 2004.Duff, P. A. Case Study Research in Applied Linguistics. New York : Erlbaum, 2008.Švec, Š a kol. Metodologie věd o výchově. 2. vyd. Brno: Paido, 2009.Tippelt, R. (Hrsg.) Handbuch Bildungsforschung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2005.Guidère, M. Méthodologie de la recherche : Guide du jeune chercheur en Lettres, Langues, Sciences humaines et sociales. Paris : Ellipses Marketing, 2004.JANÍK, Tomáš , Tina SEIDEL a Petr NAJVAR . Introduction: On the Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning. In JANÍK, Tomáš a Tina SEIDEL. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1. vyd. Münster: Waxmann, 2009. s. 7-19, 13 s. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. infoGASS, Susan M. a Alison MACKEY. Data elicitation for second and foreign language research. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2007. x, 212 s. ISBN 978-0-8058-6035-1. infoDANIELOVÁ, Kateřina . Jan Hendl: Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2006. infoHENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 2., opr. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9. infoHandbook of research in second language teaching and learning. Edited by Eli Hinkel. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. xxii, 1144. ISBN 0-8058-4181-4. infoMACKEY, Alison a Susan M. GASS. Second language research :methodology and design. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. xv, 405 s. ISBN 0-8058-4249-7. infoSlovník pedagogické metodologie. Edited by Josef Maňák - Vlastimil Švec - Štefan Švec. 1. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2005. 134 s. ISBN 80-7315-102-2. infoSoučasná filosofie sociálních věd :multikulturní přístup. Edited by Brian Fay - Jana Ogrocká. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. 324 s. ISBN 80-86429-10-5. infoFEYERABEND, Paul K. Rozprava proti metodě. Edited by Jiří Fiala. 1. vyd. Praha: AURORA, 2001. 430 s. ISBN 80-7299-047-0. infoStruktura vědeckých revolucí. Edited by Thomas S. Kuhn. 1. vyd. Praha: OIKOYMENH, 1997. 206 s. ISBN 80-86005-54-2. infoKERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972. 705 s. info

Požadavky

DCJDR_IMV1 Metodologie výzkumu v didaktice cizích jazyků 1

Garant

doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.Mgr. Petr Najvar, Ph.D.doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.