Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aplikovaná psycholingvistika (DCJDR_NAP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_NAP - Aplikovaná psycholingvistika, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je poskytnout doktorandům nejnovější poznatky z aplikované psycho¬lingvistiky a rozvíjet jejich profesionální dovednosti; vést je k chápání psychologických a neurofyziologických mechanizmů a zákonitostí rozvíjení cizojazyčných dovedností, chápat roli kognitivních, emocionálních a osobnostních činitelů ovlivňujících efektivitu těchto procesů.

Osnova

Studijní předmět Aplikovaná psycholingvistika je jádrovým předmětem lingvistického bloku a zároveň východiskem pro jeho integraci s blokem didaktickým a pedagogicko-psychologickým.Obsahové zaměření:Neurofyziologické a psychologické faktory ovlivňující vytváření jazykových reprezentací a rozvíjení řečových dovedností. Vývojové a individuální odlišnosti při osvojování / učení se cizího jazyka. Řečová percepce, produkce a komunikace. Humanizace výuky cizích jazyků.Tematické okruhy:- Činnost mozku a učení se cizích jazyků- Kognitivní (percepce, paměť) a non-kognitivní procesy a učení se cizích jazyků- Vývojové zvláštnosti při učení se cizích jazyků- Individuální zvláštnosti při učení se cizích jazyků- Proces komunikace- Přístup zaměřený na žáka ve výuce cizích jazyků

Literatura

doporučená literaturaHandbook of research in second language teaching and learning. Edited by Eli Hinkel. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. xxii, 1144. ISBN 0-8058-4181-4. infoLOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. 197 s. ISBN 80-223-2069-2. infoThe handbook of second language acquisition. Edited by Catherine J. Doughty - Michael H. Long. Malden: Blackwell Publishing, 2003. ix, 888 s. ISBN 1-4051-3281-7. infoMULTHAUP, Uwe. Psycholinguistik und fremdsprachliches Lernen :von Lehrplänen zu Lernprozessen. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 1995. 275 s. ISBN 3-19-006616-7. infoBUTZKAMM, Wolfgang. Psycholinguistik des Fremdsprachenunterrichts : natürliche Künstlichkeit : von der Muttersprache zur Fremdsprache [Butzkamm, 1993]. 2. verbesserte und erweitert. Tübingen: Francke Verlag, 1993. xvi, 334 s. ISBN 3-85215-059-0. infoNEBESKÁ, Iva. Úvod do psycholingvistiky. 1. vyd. Praha: H & H, 1992. 127 s. infoSKEHAN, Peter. Individual differences in second-language learning. London: Arnold, 1989. vi, 168 s. ISBN 0-7131-6602-9. infoNOIZET, Georges. De la perception a la comprehension du langage :contribution a un modele psycholinguistique du locuteur. Paris: Univesite de Lille, 1983. 348 s. ISBN 2-7295-0015-4. info

Garant

doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Vyučující

Mgr. František Tůma, Ph.D.