Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projektování kurikula (DCJDR_NPK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DCJDR_NPK - Projektování kurikula, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je rozvíjení a prohloubení teoretických znalostí vztahujících se ke komplexní problematice projektování kurikula v cizojazyčném vyučování.

Osnova

Tento studijní předmět patří mezi volitelné předměty didaktického bloku (podblok Aktuální kapitoly didaktiky cizích jazyků); vodítkem pro volbu je zaměření disertační práce doktoranda.Cílem předmětu je rozvíjení a prohloubení teoretických znalostí vztahujících se ke komplexní problematice projektování kurikula v cizojazyčném vyučování. Předmět se zaměřuje na možnosti zkoumání kurikula a jeho projektování s ohledem na probíhající kurikulární reformu v České republice.Tematické okruhy:• koncepce a moderní trendy v oblasti projektování kurikula,• formy kurikula• role učitele v projektování kurikula• výstupy z učení a jejich hodnocení• kurikulum zaměřené na žáka v cizojazyčném vyučování.

Literatura

Společný evropský referenční rámec pro jazyk : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002.vzdělávacího programu k vyučovací hodiněVÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou. Praha: Tauris, 2006.Borisko, N. et al. Curriculum für den sprachpraktischen Deutschunterricht an pädagogischen Fakultäten der Universitäten und pädagogischen Hochschulen. Kyjev: Lenvit, 2004.MEHISTO, Peeter, David MARSH a María Jesús FRIGOLS. Uncovering CLIL :content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, 2008. 238 s. ISBN 978-0-230-02719-0. infoHandbuch Fremdsprachenunterricht. Edited by Karl-Richard Bausch - Herbert Christ - Hans-Jürgen Krumm. 5. Aufl. Tübingen: Francke, 2007. xviii, 655. ISBN 978-3-8252-8043-7. infoPRÁŠILOVÁ, Michaela. Tvorba vzdělávacího programu. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006. 191 s. ISBN 80-7254-712-7. infoGLABONIAT, Manuela. Profile deutsch :gemeinsamer europäischer Referenzrahmen : Lernzielbestimmungen, Kannbeschreibungen, kommunikative Mittel : Niveau A1-A2, B1-B2, C1-C2. Berlin: Langenscheidt, 2005. 240 s. +. ISBN 3-468-49410-6. infoRICHARDS, Jack C. Curriculum development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. xiv, 321 s. ISBN 0-521-80491-4. infoDesigning language courses: a guide for teachers. Edited by Kathleen Graves. Boston: Heinle & Heinle, 2000. xi, 308 s. ISBN 0-8384-7909-X. infoHEDGE, Tricia. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000. 447 s. ISBN 0-19-442172-4. infoJOHNSON, Karen E. Understanding language teaching :reasoning in action. Boston: Heinle & Heinle Publishers, 1999. x, 149 s. ISBN 0-8384-6690-7. infoWALTEROVÁ, Eliška. Kurikulum :proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1994. 185 s. ISBN 80-210-0846-6. infoYALDEN, Janice. Principles of course design for language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. ix, 207 s. ISBN 0-521-30989-1. info

Garant

prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.