Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hygiena školního prostředí (FY2BP_HSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FY2BP_HSP - Hygiena školního prostředí, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Hygiena školního prostředí představuje soubor limitů základních parametrů, charakterizující pohodu žáka i učitele při výuce. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o fyzikální problematice hygieny a kvality školního prostředí. Jde o to, aby student byl schopen objektivního posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu. Předmět umožní také praktické ukázky jak zjišťovat hodnoty dotčených parametrů a jak lze jednoduchými způsoby tyto parametry ovlivnit.

Osnova

1.Parametry ovlivňující školní prostředí2.Tepelná pohoda3.Světelná pohoda4.Akustika učeben5.Vnější hluk6.Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků7.Posouzení hygieny školního prostředí ve vybraném objektu

Literatura

KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 258 s. ISBN 80-210-3844-6. infoZdravotní nauky pro pedagogy. Edited by Jaroslav Kotulán. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita-Pedagogická fakulta, 1999. 258 s. ISBN 80-210-2179-9. info

Požadavky

Cílem evropské strategie výzkumu vztahu prostředí a zdraví je snížit zátěž populace škodlivými faktory prostředí a redukovat rizika se zvláštním zřetelem na vnímavou dětskou populaci.Předmět je věnován fyzikálně-technickým parametrům vnitřního prostředí školních budov.

Garant

doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Vyučující

RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.