Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky 1 (MS2RC_DMA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MS2RC_DMA1 - Didaktika matematiky 1, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice výuky matematiky na 2. stupni základní školy, jejím teoretickém matematickém základu a metodách a formách práce ve výuce matematiky; poznávací a pojmotvorné procesy v matematice. Zdůraznění důležitosti transformace odborných matematických poznatků do systému učiva matematiky ZŠ v oblasti zavádění přirozených čísel a racionálních čísel a operací s nimi. Informace o některých reálných číslech. Předmět integruje poznatky z matematiky, pedagogiky, psychologie, obecné didaktiky, sociologie. Výuka matematiky v nižších ročnících víceletých gymnázií.

Osnova

Didaktika matematiky a její místo v systému věd. Cíle výuky matematiky na 2. stupni ZŠ. Vzdělávací programy a zařazení matematiky do vzdělávacích programů. Rámcově vzdělávací program. Edukační konstrukty (rámcový vzdělávací program, učební osnovy matematiky, standardy vzdělávání v matematice). Edukační procesy, metody a formy práce výuky matematiky, organizace vyučovacího procesu, včetně materiálních a technických prostředků. Aktivní činitelé ve vyučování matematice. Osobnost učitele matematiky, strategie učitelovy práce. Žák jako objekt i subjekt edukace, vzdělávání žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami v matematice, komunikace v matematice. Diagnostika a hodnoceni a klasifikace v matematice. Problematika přechodu mezi 1. a 2. stupněm základní školy.

Literatura

HEJNÝ, Milan. Teória vyučovania matematiky. 2. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1990. 554 s. ISBN 80-08-01344-3. info

Požadavky

Předpokladem je zvládnutí odborných matematických disciplín, zejména aritmetiky a algebry. Studenti by měli být vybaveni kompetencemi z kurzu obecné didaktiky.

Garant

PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Růžena Blažková, CSc.