Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Epistemologická východiska preprimárního vzdělávání a výchovy (MSBK_EVPV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MSBK_EVPV - Epistemologická východiska preprimárního vzdělávání a výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět Epistemologická východiska preprimárního vzdělávání a výchovy má v přípravě učitelů mateřské školy a vychovatelů propedeutický význam pro další pedagogické disciplíny diagnostického a didaktického charakteru.Po absolvování tohoto kurzu studenti budou schopni:- navázat kontakt s dětmi- pozorovat a analyzovat dětskou hru a učební procesy- zaznamenat a analyzovat rozhovor s dítětem na vybrané téma- s využitím nabídnuté teorie vysvětlit vybrané dětské kognitivní mechanismy- diagnostikovat dětské prekoncepce- vysvětlit význam autentického učení v preprimárním vzdělávání.

Osnova

Osnova 1. Jak děti myslí. Jak poznávají svět. Jak dojde k tomu, že se člověk něco naučí (kognitivní předpoklady, zkušenosti, kognitivní styl a styl učení, …). Psychodidaktika. 2. Výzkumné metody zjišťující prekoncepce a miskoncepce dětí předškolního a mladšího školního věku (vývoj pojmů, generalizací, kauzality). 3. Geneze pojetí prostoru (výzkum: kresba s komentářem, fenomenologický rozhovor, operační cvičení). 4. Geneze pojetí času. 5. Geneze pojetí hodnot. 6. Geneze pojetí čísla. 7. Autentické učení a jeho význam pro formování poznávání. 8. Rozhovory s dětmi, kladení otázek. 9. Dětské poznávání světa a hra.

Literatura

FISHER, Robert. Teaching children to learn (Orig.) : Učíme děti myslet a učit se : praktický průvodce strategiemi vyučování. infoMentální mapování. Edited by Tony Buzan, Translated by Jiří Foltýn. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 165 s. ISBN 978-80-7367-200-3. infoPIAGET, Jean a Bärbel INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte [Piaget, 2001]. Vyd. 4., v Portálu 3. Praha: Portál, 2001. 143 s. ISBN 80-7178-608-X. infoGARDNER, Howard. Dimenze myšlení :teorie rozmanitých inteligencí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 398 s. ISBN 80-7178-279-3. infoHOLT, John. Jak se děti učí. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1995. 173 s. ISBN 80-901662-7-X. infoHOLT, John Caldwell. Proč děti neprospívají. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994. 156 s. ISBN 80-901662-4-5. infoPIAGET, Jean. Psychologie inteligence : La psychologie de l`intelligence (Orig.). Translated by František Jiránek. Vyd. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970. 148 s. info

Garant

PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Filová, Ph.D.doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.