Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hudební činnosti 5 (MSBK_HC5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MSBK_HC5 - Hudební činnosti 5, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Po ukončení předmětu je student schopen rozvíjet hudebnost dětí přeškolního věku formou hudební hry. Charakteristickým rysem pro dané období je rozvoj senzomotorických dovedností. Jejich působením dochází k iniciaci kognitivních funkcí, které vedou k rozvoji tvořivého myšlení, emocionality, k elementárnímu pohybovému projevu v souvislosti se znějící hudbou, k rozvoji komunikativních dovedností. Hudební hra v propojení s literárním textem a výtvarným projevem tvoří základ integrativního pojetí vzdělávání.

Osnova

Elementární hudební tvořivostSledované oblasti:- projevy dětské hudební tvořivosti (melodie a intonace řeči, napodobování zvuků, ..) u dětí předškolního věku- mluvené slovo a pěvecký projev v propojení s rytmickými obměnami realizovanými formou hry na tělo, elementárním pohybovým prvkem, v propojení s hrou na elementární nástroje rytmické bicí – ozvučná dřívka, bubínek atp.- práce s literární předlohou se zaměřením na kulturu mluveného slova a v propojení s výtvarným projevem, pohybem, znějící hudbou- hudební hra a její význam pro spontánní a přirozený projev dítěte, pro rozvoj hudební fantazie a představivosti, hudební paměti- hudebně tvořivé myšlení (fáze motivační, přípravná, vlastní realizace)Ukončení: zkouška1. U zkoušky prokáží studenti teoretické vědomosti a praktické dovednosti osvojované v předmětu Hudební činnosti 1 – 5.2. Zpracování projektu s využitím integrativních prvků a se zaměřením na rozvoj tvůrčích dovedností dětí předškolního věku.Literatura:TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat. Praha. Portál, 2005, 148 s.VÁŇOVÁ, Hana. Pěvecká tvořivost na základní škole. Praha. SPN, 1984, 121 s.HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč. Scientia Praha, 1998, 89 s.KOŠŤÁL, Erno. Perníková chaloupka. Editio Supraphon. Praha, 1971GRECMANOVÁ, H. – URBANOVSKÁ, E. – NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc. HANEX, 2000, 159 s.KULHÁNKOVÁ, Eva. Písničky a říkadla s tancem, Praha. Portál, 1999

Literatura

doporučená literaturaZpíváme a hrajeme si s nejmenšími :od narození do 8 let. Edited by Alena Tichá - Milena Raková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 166 s. ISBN 978-80-7367-100-6. infoTICHÁ, Alena, Věra BUREŠOVÁ a Zdeněk ŠIMANOVSKÝ. Písničky a jejich dramatizace :[zpěvník pro děti předškolního a školního věku]. Illustrated by Josef Paleček. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. 154 s. ISBN 80-7178-477-X. infoŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Lidové písničky a hry s nimi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 146 s. ISBN 80-7178-323-4. info

Požadavky

MSBK_HC4 Hudební činnosti 4

Garant

PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Vyučující

PhDr. Blanka Knopová, CSc.