Předmět Epistemologická východiska preprimárního vzdělávání a výchovy (MSBP_EVPV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MSBP_EVPV - Epistemologická východiska preprimárního vzdělávání a výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět má v mateřských škol a vychovatelů propedeutický význam pro další pedagogické disciplíny diagnostického a didaktického charakteru.Studenti1. navážou kontakty s dětmi2. ověří si svou profesní motivaci3. s využitím nabídnuté teorie analyzují vybrané dětské kognitivní mechanismy4. vysvětlí význam konstruktivistických přístupů a autentického učení v preprimárním vzdělávání.
Osnova
Osnova 1. Jak děti myslí. Jak poznávají svět. Jak dojde k tomu, že se člověk něco naučí (kognitivní předpoklady, zkušenosti, kognitivní styl a styl učení, …). 2. Výzkumné metody zjišťující prekoncepce a miskoncepce dětí předškolního a mladšího školního věku (vývoj pojmů, generalizací, kauzality). 3. Geneze pojetí prostoru a času 4. Geneze pojetí hodnot. 6. Autentické učení a jeho význam pro formování poznávání. 7. Kritické myšlení. 8. Rozhovory s dětmi, dětské otázky. 9. Dětské poznávání světa a hra.
Literatura
Mentální mapování. Edited by Tony Buzan, Translated by Jiří Foltýn. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 165 s. ISBN 978-80-7367-200-3. infoALLEN, K. Eileen a Lynn R. MAROTZ. Přehled vývoje dítěte :od prenatálního období do 8 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 187 s. ISBN 80-7367-055-0. infoLANIADO, Nessia. Jak odmalička rozvíjet inteligenci dětí. Translated by Ivana Hlaváčová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 111 s. ISBN 80-7178-870-8. infoFISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. Translated by Karel Balcar. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. 172 s. ISBN 80-7178-966-6. infoBUZAN, Tony. Jděte na to chytře! :10 cest pro využití vašich přirozených schopností. Translated by Jiří Martínek. V Praze: Columbus, 2003. 193 s. ISBN 80-7249-146-6. infoPIAGET, Jean a Bärbel INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte [Piaget, 2001]. Vyd. 4., v Portálu 3. Praha: Portál, 2001. 143 s. ISBN 80-7178-608-X. infoPIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Vyd. 3., v nakl. Portál 2. Praha: Portál, 2000. 144 s. ISBN 80-7178-407-9. infoGARDNER, Howard. Dimenze myšlení :teorie rozmanitých inteligencí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 398 s. ISBN 80-7178-279-3. infoHOLT, John Caldwell. Jak se děti učí. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1995. 173 s. ISBN 80-901662-7-X. info
Garant
PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Hana Filová, Ph.D.doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D.