Předmět Pedagogická koncepce práce s dětmi od dvou let (MSBP_PKPD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MSBP_PKPD - Pedagogická koncepce práce s dětmi od dvou let, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:porozumět a vysvětlit vývoj dítěte do tří let;• použít informace o vývoji dítěte k plánování pedagogické práce; •pracovat s RVP a upravit ho pro dvouleté děti; • interpretovat strategie pedagogické činnosti; • připravit prostředí třídy pro dvouleté děti.
Osnova
• Teoretická (psychologická, pedagogická, diagnostická) východiska vzdělávání dvouletých dětí; • východiska předškolního vzdělávání a jejich úprava vzhledem k věku dítěte, • formy práce s dvouletými dětmi; •řešení konfliktních situací ; • ukázky možných aktivit.
Literatura
povinná literaturaSMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004. 48 s. ISBN 80-87000-00-5. infoProgram výchovné práce pro jesle a mateřské školy. 1. vyd. Praha: SPN, 1978. 224 s. infodoporučená literaturaHAŠKOVÁ, Hana, Steven SAXONBERG a Jiří MUDRÁK. Péče o nejmenší: Boření mýtu. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012. 199 s. ISBN 978-80-7419-114-5. infoMONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Translated by Jan Volín. Vyd. 2., V Tritonu 1. Praha: Triton, 2012. 178 s. ISBN 9788073873820. infoFEEZ, Susan. Montessori and early childhood :a guide for students. Los Angeles: SAGE, 2010. xi, 182 p. ISBN 9781847875167. infoEACEA. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Brusel: Euridice, 2010. 190 s. ISBN 978-92-9201-025-6. infoEarly childhood education :an international encyclopedia. Edited by Rebecca Staples New - Moncrieff Cochran. 1st pub. Westport: Praeger, 2007. S. 568-859. ISBN 978-0-313-33103-9. infoPOUND, Linda. How children learn :from Montessori to Vygotsky - educational theories and approaches made easy. Leamington Spa: Step Forward Pub., 2005. 80 s. ISBN 9781904575375. infoVÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 1997. 353 s. ISBN 80-7184-317-2. infoneurčenoLANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. 368 s. ISBN 80-247-1284-9. info
Garant
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová