Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metoda CLIL (integrovaná výuky předmětu a cizího jazyka) (NJ_CLIL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NJ_CLIL - Metoda CLIL (integrovaná výuky předmětu a cizího jazyka), Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Das Ziel des Seminars ist die Hauptmerkmale der CLIL_Methode beschreiben zu können und für das zweite Studienfach auch praktische Unterrichtsentwürfe projizieren und realisieren zu können.Cílem semináře je dokázat popsat hlavní znaky metody CLIL a pro druhý studijní obor vytvořit a realizovat výukový návrh.

Osnova

1. koncept metody CLIL (Content and Language Integrated Learning – Společná výuka odborného předmětu a cizího jazyka) – cíle, obsahy, charakteristika metodických postupů2. teoretická východiska CLIL z hlediska psychologie učení a teorie učení cizím jazykům3. východiska CLIL z hlediska didaktiky cizích jazyků a pedagogiky4. implementace CLIL do vyučovacího procesu (podmínky, předpoklady interdisciplinární spolupráce)5. projektování konkrétních metodických postupů CLIL pro edukační praxi6. realizace metodických postupů CLIL během pedagogické praxe na školách7. rozbor výukových projektů

Literatura

doporučená literaturaMEHISTO, Peeter, David MARSH a María Jesús FRIGOLS. Uncovering CLIL :content and language integrated learning in bilingual and multilingual education. Oxford: Macmillan Education, 2008. 238 s. ISBN 978-0-230-02719-0. infoHANUŠOVÁ, Světlana . CLIL. In Obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií. 2011. infoKAZELLEOVÁ, Jitka a Tamara VÁŇOVÁ . CLIL do škol. In Cudzie jazyky a kultúry v škole 7. 1. vyd. Nitra: PF UKF v Nitre, 2010. s. 28 - 31, 4 s. ISBN 978-80-8094-775-0. infoSLEZÁKOVÁ, Ivana . Zkušenosti s použitím CLIL metody přivýuce na základní škole. In Moderní technologie ve výuce : sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků. Brno: MSD, 2008. ISBN 978-80-7392-091-3. infoDOHNALOVÁ, Šárka . Metoda CLIL - Francouzský jazyk: Obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií. In Metoda CLIL: Obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií, číslo akreditace semináře: 10 161/2010-25-236. 2010. infoSLEZÁKOVÁ, Ivana . What is CLIL: V4 CLIL Conference. Budapest, 2006. ISSN 1801-9390. URL infoVOJTKOVÁ, Naděžda . Co je CLIL a proč jej zavádět do českých škol? Praha: Gnosis, 2010. URL infoneurčenoManfred Wildhage, Edgar Otten. Praxis des bilingualen UnterrichtsDALTON-PUFFER, Christiane. Discourse in content and language integrated learning (CLIL) classrooms. Philadelphia: John Benjamins, 2007. xii, 330 s. ISBN 9789027219817. infoPRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova :příručka (nejen) pro učitele. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006. 263 s. ISBN 80-7254-866-2. info

Garant

Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Alice Brychová, Ph.D.