Předmět Didaktika mnohojazyčnosti (NJ_DiMno)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NJ_DiMno - Didaktika mnohojazyčnosti, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studijní program: Učitelství pro základní školyStudijní obor: Učitelství německého jazyka pro základní školy, Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy, Učitelství německého jazyka pro střední školyStupeň: magisterskýForma studia: prezenční, kombinovanáNázev disciplíny: Didaktika mnohojazyčnostiTyp: CRočník: 1,2Semestr: podzimníPočet kreditů: 2Hodinová dotace: 3x3 bloková výukaTyp zkoušení: kolokviumObsahy:Mnohojazyčnost – vymezení pojmuKoncept mnohojazyčnosti z hlediska jazykové politiky a jazykového vzděláváníKoncept mnohojazyčnosti z hlediska lingvistiky, psycholingvistiky, neurolingvistiky, teorie a hypotézy osvojování si prvního, druhého a cizího jazyka (pojmy Interimsprache, Interference apod.)Principy didaktiky mnohojazyčnostiMotivace k učení se cizím jazykům, typy žákůStrategie učení, druhy textů a zadávání úloh v konceptu didaktiky mnohojazyčnosti.Analýza učebnic pro výuku němčiny jako druhého cizího jazykaMetody zprostředkování druhého cizího jazyka
Osnova
Obsahy:Mnohojazyčnost – vymezení pojmuKoncept mnohojazyčnosti z hlediska jazykové politiky a jazykového vzděláváníKoncept mnohojazyčnosti z hlediska lingvistiky, psycholingvistiky, neurolingvistiky, teorie osvojování prvního, druhého a cizího jazykaPrincipy didaktiky mnohojazyčnostiMotivace k učení se cizím jazykůmStrategie učení, druhy textů a zadávání úloh v konceptu didaktiky mnohojazyčnosti, typy žáků.Analýza učebnic pro výuku němčiny jako druhého cizího jazykaMetody zprostředkování druhého cizího jazyka
Literatura
BÄR, Max. Förderung von Mehrsprachigkeit und Lernkompetenz :Fallstudien zu Interkomprehensionsunterricht mit Schülern der Klassen 8 bis 10. Tübingen: Gunter Narr, 2009. 576 s. ISBN 9783823365310. infoMehrsprachigkeit als Schlüsselkompetenz :Theorie und Praxis in Lehr- und Lernkontexten : Akten zur gleichnamigen Sektion des XXX. Deutschen Romanistentages an der Universität Wien (22. bis 27. September 2007). Edited by Eva Vetter - Michael Frings. Stuttgart: Ibidem, 2008. 358 s. ISBN 9783898218566. infoBÄR, Marcus. Europäische Mehrsprachigkeit durch rezeptive Kompetenzen :Konsequenzen für Sprach- und Bildungspolitik. Aachen: Shaker, 2004. 204 s. ISBN 3832223010. infoWANDRUSZKA, Mario. Die Mehrsprachigkeit des Menschen. Ungekürzte Ausg. München: Deutscher Taschenbuch Verlag, 1981. 357 s. ISBN 3-423-01723-6. info
Garant
Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D.