Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika 1 (NJ2MP_1DID)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NJ2MP_1DID - Didaktika 1, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na konci semestru budou studenti schopni:- porozumět a vysvětlit cíle předmětu Didaktika cizích jazyků na VŠ- vysvětlit cíle, principy, psychologická a lingvistická východiska metodických konceptů užívaných pro výuku cizích jazyků v 19. a 20. století- odůvodnit cíle a principy současné koncepce cizojazyčné výuky

Osnova

Plánování, příprava, reflexe vyučovací jednotky, základní pedagogické dokumenty (osnovy, učební plány) se zřetelem k osobnostnímu typu žáka a základním principům moderního cizojazyčného vyučování-učení.Metodické směry didaktiky cizích jazyků, zejména: gramaticko-překladová metoda, přímá metoda, zprostředkovací metoda, audiolingvální a audiovizuální metoda, komunikativní a interkulturní metoda, alternativní metody.1.Fremdsprachendidaktik als Hochschulfach und wissenschaftliche Disziplin (Ziele, Inhalte, Methoden)Didaktika cizích jazyků jako vysokoškolská studijní disciplína a jako vědní obor (cíle, obsahy, metody).2.Bezugswissenschaften (Philosophie, Linguistik, Pragmalinguistik, Psycholinguistik - Lerntheorie, Soziolinguistik, allgemeine Didaktik, Psychologie, Kulturwissenschaften, Politologie). Kompetenzen des Sprechers einer Fremdsprache.Pomocné vědy didaktiky cizích jazyků (filozofie, lingvistika, pragmalingvistika, psycholingvistika teorie učení se cizímu jazyku, sociolingvistika, obecná didaktika, psychologie, kulturologie, politologie). Kompetence uživatele cizího jazyka.3.Methodisch-didaktische Konzepte, insbesondere: Grammatik-Übersetzungsmethode, Direkte Methode, Vermittelnde Methode, Audiolinguale und Audiovisuelle Methode, Kommunikative und Interkulturelle Methode, alternative Methoden.4.Planung, Vorbereitung, Reflexion der Unterrichtseinheit, wichtige pädagogische Dokumente (Curricula, Lehrpläne) unter Berücksichtigung des Lernertyps und moderner Prinzipien des fremdsprachlichen Lehrens und Lernens.

Literatura

povinná literaturaJANÍKOVÁ, Věra . Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000. 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. infodoporučená literaturaNEUNER, Gerhard a Hans HUNFELD. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführunt : Fernstudieneinheit. 5. 1. Aufl. Berlin: Langenscheidt, 1992. 184 s. infoHENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 498 s. infoSpolečný evropský referenční rámec pro jazyky :jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Translated by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. 267 s. ISBN 80-244-0404-4. infoCHODĚRA, Radomír a Lumír RIES. Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 1999. 163 s. ISBN 80-7042-157-6. info

Garant

Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.