Předmět Seminář k učitelské praxi (NJM_VPs1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NJM_VPs1 - Seminář k učitelské praxi, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
1) skupinové sdílení a reflexe zkušeností získaných v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2; 2) prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovednostíNa konci předmětu student bude:- lépe rozumět podstatným aspektům pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři;- lépe rozumět reflexi (a sebereflexi) jakožto nástroji profesního učení;
Osnova
diskuse s oborovým didaktikem a pedagogem či psychologem týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek- reflexe výuky a dalších činností realizovaných studentem v rámci Učitelské praxe 1 a/nebo Učitelské praxe 2- reflexe zápisů v pedagogickém deníku- reflexe portfoliových úkolů
Literatura
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel :příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6. infoBýt učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Edited by Jaroslava Vašutová. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007. 76 s. ISBN 978-80-7290-325-2. infoFRIEDMANN, Zdeněk . Bakalář jako pomocný učitel na základní škole. In Sborník z XIX. vědeckého kolokvia o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VŠ PV, 2001. s. 90-91. ISBN 80-7231-071-2. infoPÍŠOVÁ, Michaela . Začínající učitel – zkušený učitel: profesní vývoj učitele. In Seminář Výzkumný záměr PdF UK Praha. 2011. infoBREBERA, Pavel a Klára KOSTKOVÁ. Budoucí učitel jako tvůrce vzdělávacího programu: vzdělávací program jako tvůrce budoucího učitele. In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007. s. 25-34, 10 s. ISBN 978-80-7315-153-9. info
Požadavky
! NOWANY ( AJM_VPs1 Seminar on Practice , BiM_VPs1 Seminář k praxi , CJM_VPs1 Seminář k praxi , DeM_VPs1 Seminář k praxi , FJM_VPs1 Seminář k praxi , FyM_VPs1 Seminář k praxi , HVM_VPs1 Seminář k praxi , CHM_VPs1 Seminář k praxi , KvM_VPs1 Seminář k praxi , MAM_VPs1 Seminář k praxi , OVM_VPs1 Seminář k praxi , RJM_VPs1 Seminář k praxi , RVM_VPs1 Seminář k praxi , SPM_VPs1 Seminář k praxi , TEM_VPs1 Seminář k praxi , ViM_VPs1 Seminář k praxi , VVM_VPs1 Seminář k praxi , ZeM_VPs1 Seminář k praxi , KLM_VPs1 Seminář k praxi , HLM_VPs1 Seminář k praxi )Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 1 a/nebo Učitelskou praxí 2. Maximální počet studentů v seminární skupině je 15.
Garant
Mgr. Petr Svojanovský
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D.Mgr. Karolína Pešková, Ph.D.Mgr. Blanka Pravdová, Ph.D.doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.Mgr. Petra Zetochová