Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Učitelská praxe 1 (NJM_VPx1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NJM_VPx1 - Učitelská praxe 1, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je:• rozšíření profesních kompetencí, seznámení s rolemi, do nichž učitel při své práci vstupuje,• uvědomění si vlastních profesních potřeb a dosažení uznání v roli asistenta učitele a učitele,• propojení teoretických poznatků získaných v kurzech pedagogiky, psychologie a studovaného oboru s praktickými zkušenostmi,• prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností,• kooperativní a individuální plánování a realizace výuky jazyka• vytvoření pozitivní pracovní atmosféry ve výuce

Osnova

• činnosti vykonávané ve funkci asistenta (třídního) učitele zadané ředitelem základní školy (např. pomoc s opravováním písemných prací a sešitů žáků, tvorba učebních pomůcek, individuální práce se žáky se specifickými potřebami, doprovod (spolu s učitelem) žáků na exkurze, příprava školních projektů a akcí, dozory, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací, příprava třídnické hodiny, suplování ad.)• vedení pedagogického deníku, plnění dlouhodobých komplexních portfoliových úkolů – viz Interaktivní osnova• náslechy (dle možností školy), vlastní výuka (3 hodiny)

Literatura

Planegger Kreis : Fremdsprachenunterricht, Verstehensunterricht, Wege und Ziele : Fremdsprachenunterricht, Verstehensunterricht, Wege und Ziele (Variant.). Edited by Hubert Eichheim. München: Goethe Institut, 1992. 144 s. infoDas Fremdsprachenunterricht an den Schulen in Europa. Brüssel: Eurydice, 2001. 202 s. ISBN 2-87116-313-8. infoSCHIFFLER, Ludger. Interaktiver Fremdsprachenunterricht. 2. vyd. Stuttgart: Klett, 1985. 250 s. ISBN 3-12-926931-2. infoFremdsprachenunterricht in Theorie und Praxis. Berlin: Langenscheidt, 1984. infoJANÍKOVÁ, Věra . Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung. In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. 1. vyd. München: LINCOM, 2008. s. 413-424, 12 s. Sprachen. ISBN 978-3-89586-261-8. infoAufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht :Festschrift für Michael K. Legutke. Edited by Müller-Hartmann. Andreas - Marita Schocker-v. Ditfurth - Michael K. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 2005. 466 s. ISBN 3-8233-6106-6. infoJANÍKOVÁ, Věra . Differenzierung im Fremdsprachenunterricht: Kinder mit LRS. 2009. infoORTNER, Brigitte. Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht :lerntheoretiischer Hintergrund und praktische Umsetzung. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1998. 195 s. ISBN 3-19-006629-9. infoAnders lernen im Fremdsprachenunterricht. Experimente aus der Praxis. 1. vyd. Berlin: Langenscheidt, 1989. 192 s. ISBN 3-468-49436-X. info

Garant

Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Alice Brychová, Ph.D.prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.Mgr. Blanka Pravdová, Ph.D.Mgr. Petr SvojanovskýMgr. Petra Zetochová