Předmět Učitelská praxe 3 (NJM_VPx3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NJM_VPx3 - Učitelská praxe 3, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
• prohlubování profesních kompetencí ve spolupráci s mentorem• postupné získávání nezávislosti na mentorovi, samostatná příprava a vedení vyučovací hodiny• prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností,• kooperativní a individuální plánování a realizace výuky jazyka• vytvoření pozitivní pracovní atmosféry ve výuce
Osnova
• činnosti vykonávané ve funkci asistenta učitele zadané mentorem (např. pomoc s opravováním písemných prací a sešitů žáků, tvorba učebních pomůcek, individuální práce se žáky se specifickými potřebami, účast na třídních schůzkách, pomoc se školní/třídní dokumentací)• vedení pedagogického deníku – viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 3• plnění dlouhodobých komplexních portfoliových úkolů – viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 3• náslechy (10 hodin), vlastní výuka (10 hodin)
Literatura
Handbuch Fremdsprachenunterricht. Edited by Karl-Richard Bausch - Herbert Christ - Hans-Jürgen Krumm. 5. Aufl. Tübingen: Francke, 2007. xviii, 655. ISBN 978-3-8252-8043-7. infoJAFFKE, Christoph. Fremdsprachenunterricht auf der Primarstufe :seine Begründung und Praxis in der Waldorfpädagogik. 2., revidierte Auflage. Weinheim: Deutscher Studien Verlag, 1996. 392 s., [1. ISBN 3-89271-503-3. infoAutonomes und partnerschaftliches Lernen :Modelle und Beispiele aus dem Fremdsprachenunterricht. Edited by Martin Müller - Lukas Wertenschlag - Jürgen Wolff. 5. Aufl. Berlin: Langenscheidt, 1993. 208 s. ISBN 3-468-49439-4. infoInszenierungen im Fremdsprachenunterricht :Grundlagen, Formen, Perspektiven. Edited by Almut Küppers - Torben Schmidt - Maik Walter. [Bad Heilbrunn]: Klinkhardt, 2011. 231 s. ISBN 9783781517882. infoJANÍKOVÁ, Věra . Fremdsprachenunterricht und Kinder mit besonderen Bildungsbedürfnissen in der Tschechischen Republik. Problemfelder und mögliche Lösungen. In Integrations-und Sonderpädagogik in Europa. 1. vyd. BAD HEILBRUNN / OBB.: Julius Klinkhardt, 2004. s. 274-279, 6 s. ISBN 3-7815-1342-4. infoJANÍKOVÁ, Věra a Alice BRYCHOVÁ . Fremdsprachenunterricht und Mehrsprachigkeitspolitik in Tschechien. In SPRACHENPOLITIK UND SPRACHLEHRE. 2012. infoHEYD, Gertraude. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF) :ein Arbeitsbuch : Kognition und Konstruktion. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1997. 218 s. ISBN 3-8233-4962-7. infoLONERGAN, Jack. Fremdsprachenunterricht mit Video :ein Handbuch mit Materialien. Translated by Ulrich Rösner. 1. Aufl. München: Hueber, 1987. 140 s. ISBN 3-19-006991-3. infoBilder im Fremdsprachenunterricht :neue Ansätze, Kompetenzen und Methoden. Edited by Carola Hecke - Carola Surkamp. Tübingen: Gunter Narr, 2010. 386 s. ISBN 9783823365389. infoJANÍKOVÁ, Věra . Kommunikativer Fremdsprachenunterricht und Kinder mit Teilleistungsstörungen. In Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků se speciálními poruchami učení. Brno. 2008. infoŠUBRTOVÁ, Jana . Einfluss der Projektmethode auf die Entwicklung der Schlüsselkompetenzen im Fremdsprachenunterricht. In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007. s. 58-64, 7 s. ISBN 978-80-210-4469-2. infoJANÍKOVÁ, Věra . Lernerzentrierter Fremdsprachenunterricht und Sprachlernspiele. In Beiträge zur germanistischen Pädagogik. Band IV. Hradec Králové, 2009. infoAngewandte Textlinguistik :Perspektiven für den Deutsch- und Fremdsprachenunterricht. ISBN 9783823361695. infoJANÍKOVÁ, Věra . Differenzierung im Fremdsprachenunterricht: Kinder mit LRS. 2009. infoJANÍKOVÁ, Věra . Lernpotential der dramaspezifischen Übungen im Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Teilleistungsstörungen. In GRENAROVÁ, René a Marie VÍTKOVÁ . Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU /DramaTechniques in Foreign LanguageTeaching to Learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. s. 75-95, 20 s. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7. infoJANÍKOVÁ, Věra . Heterogenität und Chancengleichheit im Fremdsprachenunterricht. In Bildung und Bürgergesellschaft. 2010. infoLiterarische Texte im kommunikativen Fremdsprachenunterricht : Beiträge eines Werkstattgespräches des Goethe House New York vom September 1984. Edited by Manfred Heid. München: Goethe Institut, 1985. 493 s. infoSCHMIDT, Heiner. Bibliographie zur Besonderen Unterrichtslehre. T. 1, Deutsche Sprache, Literatur- und Fremdsprachenunterricht. Zeitschriften-Nachweis 1947-1967. Edited by F. J. Lützenkirchen. Wenheim: Julian Beltz, 1971. xviii, 374. info
Garant
Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D.prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.Mgr. Blanka Pravdová, Ph.D.Mgr. Petr SvojanovskýMgr. Petra Zetochová