Předmět Obchodní nauka 1 - O, D (OP3BK_DON1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OP3BK_DON1 - Obchodní nauka 1 - O, D, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je poskytnout posluchačům ucelené vědecké poznatky o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále bude vysvětlena tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing.
Osnova
Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".1. Podnikatelský plán— význam podnikatelského plánu— úlohy a užití podnikatelského plánu— fáze tvorby podnikatelského plánu— struktura podnikatelského plánu— flexibilita podnikatelského plánu2. Význam pojmu sortiment― obchodní a výrobní sortiment― třídění a vývojové změny― pracnost sortimentu3. Obchodně provozní operace― informační systém oběhu zboží― technologická skupina zboží4. Dispoziční řešení prodejních jednotek― mechanizační prostředky a zařízení― význam, členění a řešení ploch― vztah prodejních a neprodejních ploch5. Přepravní prostředky a obaly zboží6. Cenová tvorba v obchodě— význam ceny v obchodě— metody stanovení ceny v obchodě— obchodní přirážky— slevy a skonta7. Charakteristika a cenová tvorba služeb8. Platební styk— význam platebního styku— rozdělení platebního styku— klasifikace plateb— dokumentární akreditiv— směnky a šeky
Literatura
doporučená literaturaVAŠKO, Josef. Obchodní nauka. Vyd. 1. V Praze: Česká zemědělská univerzita, 1997. 233 s. ISBN 80-213-0338-7. info
Garant
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Vyučující
Ing. Pavla Stejskalová