Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná didaktika - přednáška (OP3BP_DODP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OP3BP_DODP - Obecná didaktika - přednáška, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Po absolvování předmětu bude student schopen:- vymezit pojmy vztahující se ke vzdělávání- popsat teorii cílů- vymezit a popsat výukové metody, prostředky a formy- objasnit didaktické principy- definovat aktivní činnost žáků ve výuce.

Osnova

1. Úvod do studia předmětu Obecná didaktika, návaznosti na obor.2. Metodologické otázky, významné osobnosti v didaktice.3. Přehled didaktických teorií a koncepcí.4. Základní pedagogické dokumenty a právní aspekty výuky.5. Cíle výuky.6. Obsah výuky, tacitní znalosti.7. Vyučovací metody.8. Formy výuky.9. Didaktické zásady.10. Mravní aspekty edukace.11. Příprava učitele a vedení výuky.12. Hodnocení ve výuce.13. Sebereflexe učitele.14. Doplňující témata.

Literatura

povinná literaturaKOLÁŘ, Zdeněk a Karel RÝDL. Úloha obecné didaktiky v přípravě učitelů na vysoké škole. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova, 1988. 210 s.ŠVEC, Vlastimil . Tacitní znalosti jako most mezi teorií a praxí v pedagogické přípravě budoucích učitelů. Pedagogická orientace, Brno: Česká pedagogická společnost , o.s., 2012, roč. 22/2012, č. 3, s. 387-403. ISSN 1211-4669. infoMAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 104 s. ISBN 80-210-3123-9. infoObecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1. infodoporučená literaturaPETLÁK, Erich. Všeobecná didaktika. 2. vyd. Bratislava: Iris, 2004. 311 s. ISBN 80-89018-64-5. infoOBST, Otto. Obecná didaktika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 159 s. ISBN 80-244-0555-5. infoKALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X. infoneurčenoJoan D'Amico, Kate Gallaway. Differentiated Instruction for the Middle School Science Teacher. 2010.John K. Gilbert. Science Education: Science, education, and the formal curriculum. 2006.ŠVEC, Vlastimil, Hana FILOVÁ a Oldřich ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 90 s. ISBN 80-210-2698-7. infoŠVEC, Vlastimil, Hana FILOVÁ a Oldřich ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1996. 90 s. ISBN 80-210-1365-6. info

Požadavky

Znalosti základních pojmů z obecné pedagogiky.

Garant

doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Vyučující

Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.