Předmět Inženýrská pedagogika (OP3BP_INGP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OP3BP_INGP - Inženýrská pedagogika, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Na konci tohoto kurzu bude student schopen použít získané informace k vytvoření vlastní koncepce výuky na bázi inženýrské pedagogiky.
Osnova
Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".1. Úvod do inženýrské pedagogiky a její postavení v kontextuedukačních věd2. Zdroje inženýrské pedagogiky a její mezinárodní rozvoj3. Specifika inženýrské pedagogiky (VM = f(C U M P S)4. Předmět a pojetí inženýrské pedagogiky5. Cíle a jejich taxonomie v procesu odborné výuky6. Učivo v odborném vyučování7. Psychostruktura v inženýrské pedagogice8. Sociostruktura v inženýrské pedagoice9. Technologie vyučování10. Vyučovací metody z hlediska inženýrské pedagogikya při vzdělávání ve firmách11. Hodnocení (evaluace) ve vzdělávání SOŠ a firem12. Prognózy a trendy vývoje celoživotního vzdělávání v Českérepublice a ve světě13. Doplňující témata.
Literatura
povinná literaturaMELEZINEK, Adolf. Inženýrská pedagogika. Translated by Božena Coufalová - Dana Dobrovská, Illustrated by Jiří [pedagog]. Vyd. 2. přeprac. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1994. 179 s. ISBN 80-01-01214-X. infodoporučená literaturaBELCOURT,M. – WRIGHT,P,C. Vzdělávaní pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998.OURODA Stanislav, Oborová didaktika. Brno: MZLU, 2000.KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 199 s. ISBN 978-80-247-2834-6. infoPodpora rozvoje oborových a předmětových didaktik v odborném vzdělávání :sborník příspěvků z 2. konference partnerství TTnet ČR : konference se konala 28. listopadu 2006 v konferenčním centru Fakulty strojní ČVUT v Praze. Edited by Karel Ouroda - Richard Veleta - Zlatica Dorková. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2008. 55 s. ISBN 978-80-87063-05-7. infoKOHOUTEK, Rudolf a Karel OURODA . Psychologie osobnostních typů učitele. Edited by Rudolf Kohoutek - Karel Ouroda. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000. 19 s. ISBN 80-7204-176-2. infoneurčenoZHU, Egui -SAMBATH, Sabo. Information Technology and Agricultural Engineering. Berlin: Springer-Verlag, 2012John Heywood, Engineering education: research and development in curriculum and instruction.Wiley-Interscience, 2005.Mariana Kundrátová, D. Driensky, I. Budinec, I. Turek, V. Fischer. Inžinierska pedagogika: učebný text grantového projektu VEGA : vysokoškolská pedagogika pre učiteľov - inžinierov podľa európskych štandardov. Slovenská technická univerzita, 1998.Joseph Mayo Pettit,Pierre M. Perrolle,Patricia Jones. Engineering education in the People's Republic of China: report of a visit. National Research Council (U.S.). Office of International Affairs. National Academies, 1983.KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. 447 s. ISBN 978-80-7367-571-4. infoOURODA, Karel . Zkušenosti z přípravy a realizace předmětu "Projektování a tvorba školních vzdělávacích programů" v navazujícím magisterském studiu učitelů OP na středních odborných školách. 2008. URL infoOURODA, Karel . Vybrané přístroje didaktické techniky. 1. vyd. Brno, VUT: CERM, 2002. 101 s. ISBN 80-214-2357-9. info
Požadavky
Znalosti základních pojmů z obecné pedagogiky a obecné didaktiky.
Garant
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.