Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika a řízení podniků obchodu a služeb (OP3MK_ERPC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OP3MK_ERPC - Ekonomika a řízení podniků obchodu a služeb, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je modelace systému řízení obchodního podniku, resp. podniku služeb na základě získaných poznatků z předchozích kurzů tvořících základ studijního směru. Jinými slovy je cílem navrhnout projekt nově zakládaného podniku – jeho dílčích funkcí, jehož obsahem je definování pravidel, podle kterých by měl „virtuální“ podnik fungovat.Vedlejším cílem je vyzkoušení si týmové práce a v ní implementovaných manažerských funkcí – vedení, organizování, kontroly… Projekt je vzhledem ke komplexnosti úkolu zpracovávaný v týmech.Po absolvování tohoto kurzu by student měl:- rozumět obsahu a významu procesního řízení a provázanosti procesního řízení a procesní struktury s útvarovou strukturou podniku- rozumět provázanosti ekonomického, resp. finančního řízení podniku s fungováním celého podniku a jeho vazeb s okolím- znát obsah základních a podpůrných podnikových funkcí- být schopen aplikovat teoretické poznatky na systém řízení navrhovaného podniku- mít zkušenost se systémovým modelováním- být schopen porozumět pozitivům a negativům týmové práce.

Osnova

Vzhledem ke specifickému zaměření kurzu, ve kterém je kladen důraz na práci studentů, je počet témat osnovy omezen na osm okruhů, a to:1.Zadání projektu2.Útvarová struktura a procesní management3.Odbytová funkce4.Ekonomická funkce5.Nákupní funkce6.Personální funkce7.Technická funkce8.Správní funkce.

Literatura

LANDA, Martin a Michal POLÁK. Ekonomické řízení podniku. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008. xiv, 198 +. ISBN 978-80-251-1996-9. infoLANDA, Martin. Finanční a manažerské účetnictví podnikatelů. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2008. 324 s. ISBN 978-80-87255-08-7. infoHRADECKÝ, Mojmír, Jiří LANČA a Ladislav ŠIŠKA . Manažerské účetnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 264 s. ISBN 978-80-247-2471-3. infoRetail management. Edited by Petr Cimler - Dana Zadražilová. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6. infoŘízení lidských zdrojů :základy moderní personalistiky. Edited by Josef Koubek. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007. 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3. infoÚvod do podnikového hospodářství. Edited by Günter Wöhe - Eva Kislingerová, Translated by Zuzana Maňasová. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2007. xxix, 928. ISBN 978-80-7179-897-2. infoŠIŠKA, Ladislav . Vybrané kapitoly z controllingu. Masarykova univezita, 2007. 193 s. ISBN 978-80-210-4495-1. infoBLAŽEK, Ladislav a Martin LANDA. Ekonomika a řízení podniku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 96 s. ISBN 80-210-3960-4. infoVALACH, Josef. Investiční rozhodování a dlouhodobé financování. 2. přeprac. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 465 s. ISBN 80-86929-01-9. infoHRADECKÝ, Mojmír, Jiří LANČA a Ladislav ŠIŠKA . Manažerské účetnictví. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 138 s. ISBN 80-210-4212-5. infoDĚDINA, Jiří a Milan MALÝ. Moderní organizační architektura. Praha: Alfa Publishing, 2005. 170 s. ISBN 80-86851-11-7. infoPersonalistika 2006. Edited by Jiří Stýblo - Jan Urban - Margerita Vysokajová. Praha: ASPI, 2005. xxii, 771. ISBN 80-7357-148-X. infoLUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004. xii, 170 s. ISBN 80-251-0174-6. infoLYKOVÁ, Jana. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 199 s. ISBN 80-247-0205-3. infoKLÍROVÁ, Jana. Corporate governance : správa a řízení obchodních společností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2001. 126 s. ISBN 80-7261-052-X. infoJOBBER, David a Geoff LANCASTER. Management prodeje. Translated by Vilém Jungmann. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. xvi, 431 s. ISBN 80-7226-533-4. infoKOUBEK, Josef. ABC praktické personalistiky. Praha: Linde, 2000. 400 s. ISBN 80-86131-25-4. infoGAMMON, John S. Nákup a prodej :Průvodce pro malé a střední podnikatele. Translated by Jaroslav Tolman. Praha: Readers International Prague, 1994. 13, 171 s. ISBN 80-901454-3-4. info

Garant

doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Vyučující

Ing. Pavla Stejskalová