Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Školní třída, její vedení a diagnostika (PR_Mod6b)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PR_Mod6b - Školní třída, její vedení a diagnostika, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Posluchači budou umět definovat a vysvětlit základní pedagogicko-psychologické zákonitosti školní třídy jako sociální skupiny. Osvojí si základní diagnostické nástroje a profily metod. Prokáží na konkrétních případech (kazuistiky) na základě analýzy pochopení základních vztahů a projevů chování. Budou umět interpretovat získané výsledky, navrhovat a plánovat řízení změn v případě jejich potřeby.Posluchači prokáží konkrétní dovednosti vedení třídy formou skupinové práce. Naučí se navrhovat, plánovat a využívat znalostí při vytváření skupinových pravidel, skupinové komunikace. Naučí se zdůvodňovat a hodnotit techniky a metody skupinové práce a jejich správné využití.

Osnova

Práce se školní třídou , školní třída jako sociální skupina a vztahová s흊kolní třída jako sociální skupinaKoheze třídy, základní patologie školní třídyPozice a role dítěte ve školní tříděDiagnostika školní třídy (diagnostické nástroje, profily některých metod)Diagnostický proces a interpretace výsledků pedagogické diagnostikyRole učitele ve vedení třídyOtázky sociálně nežádoucích jevů ve tříděVedení třídy formou skupinové práce

Literatura

GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. 165 s. ISBN 80-7315-104-9. infoŠAFÁŘOVÁ, Michaela . Komunikace ve škole. In Komunikace a řešení problémových situací ve škole. 1. vyd. Brno: MSD Brno, 2004. s. 5-18, 14 s. ISBN 80-86633-24-1. infoHRABAL, Vladimír st. Sociální psychologie pro učitele :vybraná témata. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2002. 125 s. ISBN 80-246-0436-1. infoVÝROST, Josef a Ivan SLAMĚNÍK. Aplikovaná sociální psychologie II. první. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0042-5. infoVÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2001. 304 s. ISBN 80-246-0181-8. infoMAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3. infoCANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994. 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info

Garant

Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jan Beran, Ph.D.Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D.