Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika výchovy ke zdraví 1 (RV2MK_1DR1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu RV2MK_1DR1 - Didaktika výchovy ke zdraví 1, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

- po absolvování předmětu student aplikuje poznatky z obecné didaktiky a dalších pedagogicko - psychologických disciplín tzv. společného vědního základu učitelského studia- definuje specifické problémy vyučování v oborech rodinná výchova a výchova ke zdraví na ZŠ, osvojí si specifické prvky, které se v oborové didaktice výchovy ke zdraví vyskytuje- zařadí rodinnou výchovu a výchovu ke zdraví do systému vzdělávání a RVP ZV- definuje didaktické dovednosti učitele rodinné výchovy a výchovy ke zdraví- používá aktivizující metody výuky v rodinné výchově a ve výchově ke zdraví, analyzuje vyučovací jednotku

Osnova

Základní témata:1. Výchova ke zdraví v systému vzdělávání. Pojetí předmětu výchovy ke zdraví v minulosti a současnosti. Budoucnost výchovy ke zdraví.2. Specifické problémy vyučování výchovy ke zdraví. Výchovně vzdělávací proces, organizační zabezpečení výuky výchovy ke zdraví.3. Mezipředmětové vazby vertikální a horizontální. Integrace předmětu.4. Pojetí a analýza výchovně vzdělávacích cílů výchovy ke zdraví.5. Osobnost učitele. Didaktické dovednosti učitele výchovy ke zdraví.6. Příprava učitele na vyučování (perspektivní, bezprostřední). Didaktická analýza učiva rodinné výchovy a výchovy ke zdraví.7. Metody výuky a jejich uplatnění ve výchově ke zdraví.8. Aktivizující metody výuky ve výchově ke zdraví. Didaktické a psychologické hry. Problémové vyučování. Dramatická výchova.9. Učební úlohy ve výchově ke zdraví.10. Procesuální prostředky pro výuku výchovy ke zdraví. Učební pomůcky.11. Diagnostika vědomostí a dovedností žáků. Problematika hodnocení a klasifikace žáků ve výchově ke zdraví.12. Pozorování a analýza vyučovací hodiny.

Literatura

doporučená literaturaPASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2. infoŠIMONÍK, Oldřich . Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD s.r.o. Brno, 2003. 98 s. škola v praxi, svazek 2. ISBN 80-86633-04-7. infoMAŇÁK, Josef. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido, 2001. 46 s. ISBN 80-7315-002-6. infoObecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1. infoHUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-7178-220-3. infoModerní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 380 s. ISBN 80-7178-070-7. infoPRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace :hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8. infoMAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3. infoMAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 104 s. ISBN 80-210-1124-6. info

Garant

RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. Lenka Procházková, Ph.D.PhDr. Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.Mgr. Radim Slaný