Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika výchovy ke zdraví 1 (RV2RC_4DR1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu RV2RC_4DR1 - Didaktika výchovy ke zdraví 1, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

- po absolvování předmětu student aplikuje poznatky z obecné didaktiky a dalších pedagogicko - psychologických disciplín tzv. společného vědního základu učitelského studia- definuje specifické problémy vyučování v oborech rodinná výchova a výchova ke zdraví na ZŠ, osvojí si specifické prvky, které se v oborové didaktice výchovy ke zdraví vyskytuje- zařadí rodinnou výchovu a výchovu ke zdraví do systému vzdělávání a RVP ZV- definuje didaktické dovednosti učitele rodinné výchovy a výchovy ke zdraví- používá aktivizující metody výuky v rodinné výchově a ve výchově ke zdraví, analyzuje vyučovací jednotku

Osnova

Základní témata:1. Rodinná výchova a výchova ke zdraví v systému vzdělávání. Pojetí předmětu rodinná výchova v minulosti a současnosti. Budoucnost rodinné výchovy. Výchova ke zdraví.2. Specifické problémy vyučování rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Výchovně vzdělávací proces, organizační zabezpečení výuky rodinné výchovy y výchovy ke zdraví.3. Mezipředmětové vazby vertikální a horizontální. Integrace předmětu.4. Pojetí a analýza výchovně vzdělávacích cílů rodinné výchovy a výchovy ke zdraví.5. Osobnost učitele. Didaktické dovednosti učitele rodinné výchovy a výchovy ke zdraví.6. Příprava učitele na vyučování (perspektivní, bezprostřední). Didaktická analýza učiva rodinné výchovy a výchovy ke zdraví.7. Metody výuky a jejich uplatnění v rodinné výchově a ve výchově ke zdraví.8. Aktivizující metody výuky v rodinné výchově a ve výchově ke zdraví. Didaktické a psychologické hry. Problémové vyučování. Dramatická výchova.9. Učební úlohy v rodinné výchově a výchově ke zdraví.10. Procesuální prostředky pro výuku rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Učební pomůcky.11. Diagnostika vědomostí a dovedností žáků. Problematika hodnocení a klasifikace žáků v rodinné výchově a výchově ke zdraví.12. Pozorování a nalýza vyučovací hodiny.

Literatura

doporučená literaturaPASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2. infoRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Vyd. 1. Stařeč: INFRA, 2005. 113 s. ISBN 80-86666-24-7. infoKRATOCHVÍLOVÁ, Jana . Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitele. In Didaktika - opora proměn výuky? Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. s. 64-66, 3 s. ISBN 80-7041-498-7. infoŠIMONÍK, Oldřich . Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD s.r.o. Brno, 2003. 98 s. škola v praxi, svazek 2. ISBN 80-86633-04-7. infoRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : pracovní verze pro potřeby pilotních škol. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2002. 142 s. infoRodinná a sexuální výchova :problémy, akcenty, souvislosti : sborník příspěvků z 5. celostátní konference: K aktuálním otázkám rodinné výchovy, Hradec Králové 17.4.2002. Edited by Tomáš Svatoš. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. 154 s. ISBN 80-7041-317-4. infoMAŇÁK, Josef. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido, 2001. 46 s. ISBN 80-7315-002-6. infoObecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1. infoStandard základního vzdělávání :včetně Pokynu MŠMT ČR k využití Standardu základního vzdělávání, Doplňku ke Standardu základního vzdělávání. Praha: Fortuna, 1999. 55 s. ISBN 80-7168-602-6. infoHUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-7178-220-3. infoVzdělávací program Národní škola :vzdělávací program pro 1.-9. ročník základního vzdělávání. V Praze: Státní pedagogické nakladatelství, 1997. 162 s. ISBN 80-04-26683-5. infoModerní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 380 s. ISBN 80-7178-070-7. infoPRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace :hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8. infoMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Rodinná výchova : učební osnovy pro 6. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996. 14 s. infoMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Vzdělávací program Občanská škola : pojetí občanské školy : učební osnovy občanské školy. 3., upr. vyd. Praha: Portál, 1996. 474 s. ISBN 80-7178-107-X. infoVzdělávací program Občanská škola :pojetí občanské školy : učební osnovy občanské školy. 3., upr. vyd. Praha: Portál, 1996. 474 s. ISBN 80-7178-107-X. infoVzdělávací program Obecná škola :pojetí obecné školy : učební osnovy obecné školy. 4., upr. vyd. Praha: Portál, 1996. 270 s. ISBN 80-7178-106-1. infoJEŘÁBEK, Jaroslav. Vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996. 275 s. ISBN 80-7168-337-X. infoVzdělávací program Základní škola : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : praktické činnosti. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996. 16 s. infoMAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3. infoMAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 104 s. ISBN 80-210-1124-6. info

Garant

RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. Lenka Procházková, Ph.D.PhDr. Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.Mgr. Radim Slaný