Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Globální rozvojové vzdělávání (SC4BK_GVZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SC4BK_GVZ - Globální rozvojové vzdělávání, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Kurz nabídne tematický a metodický vhled do oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV). Účastníci zmapují globální dimenze a klíčové otázky GRV. Umí rozlišit kritický a měkký přístup ke GRV. Prostor bude věnován modelovým lekcím, které si studenti budou moci zažít v roli účastníků. Studenti si vyzkouší některé didaktické metody aktivního učení a programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení a prakticky se pak seznámí s globálními tématy formou jejich kritické reflexe.Studenti získají přehled o existujících materiálech pro praxi GRV. Prostřednictvím praktických ukázek se studenti seznámí s konkrétními tématy globálního rozvojového vzdělávání.

Osnova

1. Globální rozvojové vzdělávání – východiska a cíle2. Základní metody aktivního učení (třífázový model učení, učení prožitkem, atd.)3. Global Storylines4. Evokační otázky a vztah k cílům5. Ekonomická provázanost světa, rozmanitost perspektiv.

Literatura

povinná literaturaANDREOTTI, V. Soft versus Critical Global Citizenship Education. A Development Education Review, Issue 3: 40–51, 2006. Dostupné z http://www.developmenteducationreview.com/issue3-focus4?page=show• MZV ČR: Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání ČR pro 2011-2015. http://www.globalnirozvojovevzdelavani.cz/co-je-grv/oficialni-dokumenty-cr.html• HICKS, David. (2008) Ways of seeing: The origins of global education in the UK http://www.teaching4abetterworld.co.uk/docs/download2.pdf• Development Education Project (2013): Globální dimenze ve výuce. http://www.globalnirozvojovevzdelavani.cz/grv-materialy/premyslime-o-grv.htmlBIOLEK, Jaroslav. PodObal :příručka pro výuku o globálních souvislostech našeho obchodování. Edited by Eva Malířová. Brno: NaZemi - Společnost pro fair trade, 2011. 264 s. ISBN 9788026006923. info

Požadavky

Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu je aktivní plnění konkrétních požadavků na práci studenta (řešení odborných témat). Předpokládá se schopnost kultivovaného vystupování před spolužáky, schopnost organizace skupiny, řízení diskuse ve skupině a aktivní zapojení do diskuse, schopnost zpracovat elektronické podklady (seminární práce) na didakticky propracované úrovni. Nezbytná je i schopnost sebereflexe, přijímat zpětnou vazbu ostatních studentů, odborně a smysluplně reagovat na podněty a připomínky kolegů v rámci zadaného tématu.

Garant

Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Martina Kurowski