Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciální pedagogika 2 (SP2BK_SP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP2BK_SP2 - Speciální pedagogika 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Speciální pedagogika 2 -Hlavním cílem předmětu je seznámit se s problematikou SPU u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami:Etiologie, klasifikace a charakteristika jednotlivých typů SPU. Možnosti nápravy. Metodiky, didaktiky. Systém speciálních zařízení pro péči o žáky se SPU. Prevence, integrace, poradenství.Na konci tohoto kurzu bude student schopen:vysvětlit problematiku specifických poruch učení. Dokáže jednotlivé druhy poruch charakterizovat. Dokáže navrhnout spolupráci s odbornými poradenskými zařízeními. Je schopen provést speciálně pedagogickou diagnostiku SPU.

Osnova

Obsah a podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami:Specifické poruchy učení a chování: předmět, etiologie, klasifikace a charakteristika jednotlivých dysporuch; LMD, ADD, ADHD; systém péče o žáky se SPU, poradenství;vzdělávání žáků se SPU– zásady přístupu, hodnocení; reedukace SPU.Speciálněpedagogická diagnostika- Charakteristika, oblasti diagnostiky- Přehled diagnostických metod- Nápravné metody speciální pedagogiky – reedukace, kompenzace, rehabilitace

Literatura

povinná literaturaBARTOŇOVÁ, Miroslava . Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 128 s. ISBN 978-80-210-5299-4. infoBARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3822-5.Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami :zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Edited by Miroslava Bartoňová. Vyd. 1. Brno: MSD Brno, 2005. 267 s. ISBN 80-86633-38-1. infoneurčenoBARTOŇOVÁ, Miroslava . Kapitoly ze specifických poruch učení II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 152 s. ISBN 80-210-3822-5. infoBARTOŇOVÁ, Miroslava . Možnosti reedukační péče a podpory u žáků se specifickými poruchami učení. In Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno. Brno: MU, 2005. s. . 62-78, 19 s. ISBN 80-86633-38-1. infoVÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ . Podmínky integrativního/inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v České republice. In Integrace handicapovaných na trhu práce v mezinárodní dimenzi. 1. vyd. Brno: MSD,spol. s.r.o., 2005. s. 26-46, 20 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-86633-38-1. infoBLAŽKOVÁ, Růžena . Učitel matematiky a jeho role v práci s dětmi se specifickými poruchami učení. In Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. první. Brno: MU Brno, 2005. s. 154-166, 13 s. spisy Pedagogické fakulty. ISBN 80-86633-38-1. infoBARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. 128 s. ISBN 80-210-3613-3. info

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

Mgr. Veronika Uhrová