Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Edukace žáků s mentálním postižením 2 (SP3MK_MP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP3MK_MP2 - Edukace žáků s mentálním postižením 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Má prohloubené znalosti pojmů a metod práce z oblasti vzdělávání a podpory osoby s mentálním postižením, umí získané vědomosti používat při edukaci žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením v základní škole speciální a v zařízeních sociálních služeb.

Osnova

1. Teorie edukace osob s mentálním postižením, terminologická východiska.2. Osobnost žáka se středně těžkou mentální retardace. Osobnost žáka s těžkou a hlubokou mentální retardací.3. Poradenský systém poskytující služby žákům vzdělávajících se na základní škole speciální.4. Základní škola speciální, přípravný stupeň. Vymezení v systému vzdělávání.5. Vzdělávací programy určené pro žáky základní školy speciální. Vzdělávací program pomocné školy, Rehabilitační vzdělávací program pomocné školy, Vzdělávací program přípravného stupně. Rámcový vzdělávací program pro žáky základní školy speciální – pracovní verze.6. Speciálně pedagogická diagnostika psychopedická se zaměřením na žáka se středně těžkou, těžkou a hlubokou mentální retardací.7. Didaktické zásady používané při výuce na základní škole speciální.8. Didaktické metody používané při výuce na základní škole speciální včetně specifických metod práce (bazální stimulace, snoezelen, terapie).9. Vyučovací formy používané na základní škole speciální, specifika výuky, struktura přípravy učitele na vyučovací blok.10. Specifické didaktické pomůcky používané na základní škole speciální.11. Alternativní a augmentativní formy komunikace u jedinců se středně těžkou, těžkou a hlubokou mentální retardací.12. Souběžné postižení více vadami.13. Metodika výuky čtení a psaní na základní škole speciální.14. Metodika výuky počtů na základní škole speciální.15. Metodika výuky věcného učení na základní škole speciální.16. Kariérové poradenství u žáků se středně těžkou, těžkou a hlubokou mentální retardací, specifika pracovního uplatnění.17. Legislativa týkající se školské problematiky vzdělávání žáků s těžším mentálním postižením.

Literatura

BARTOŇOVÁ, Miroslava , Barbora BAZALOVÁ a Jarmila PIPEKOVÁ . Psychopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. 150 s. 1. vydání. ISBN 978-80-7315-144-7. infoBAZALOVÁ, B . Psychopedie. In PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené a přepracované. Brno: Paido, 2006. 16 s. 2. vydání. ISBN 80-7315-120-0. info

Požadavky

Předpokladem je orientace v oboru psychopedie v rozsahu požadavků státních závěrečných zkoušek bakalářského studia.

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.