Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 1 (SP3MK_SVZ1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP3MK_SVZ1 - Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 1, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět se zabývá problematikou integrativního/inkluzivního vzdělávání.Student získá základní dovednosti v edukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Osnova

Integrativní/inkluzivní vzdělávání, vymezení pojmů integrace, inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, žák se zdravotním postižením (s mentálním, tělesným, zrakovým, sluchovým, narušenou komunikační schopností, s autismem), zdravotním znevýhodněním, sociálním znevýhodněním, žák nadaný a mimořádně nadaný, strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní rámec pro integrativní/inkluzivní vzdělávání, pedagogicko-psychologické poradenské služby, kurikulární dokumenty, systém kurikulárních dokumentů, Rámcový vzdělávací program pro střední vzdělávání, podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, multikulturní výchova jako příklad průřezového tématu, kooperativní učení, individuální vzdělávací plán, heterogenní učební skupiny, team teaching, Systém poradenství v České republice, výchovný poradce, speciálně pedagogická centra, pedagogicko psychologické poradny,Etopedie – základní uvedení, východiska, postavení v systému speciální pedagogiky, terminologie, definice poruch chování a jejich klasifikace, současné trendy, vymezení cílové skupiny etopedie, speciálně pedagogický proces v etopedii – cíle, principy, prostředky, prevence, intervence, rehabilitace, integrace, inkluze, segregace, téma nálepkování (etiketizace,)poruchy chování spojené s hyperaktivitou a deficitem pozornosti – ADD, ADHD (vymezení, kauzální faktory, prevence, diagnostika, intervence),systémový přístup v edukaci žáků v riziku či s poruchami chování, prevence kázeňských problémů – škola, třída, pravidla kázně, hodnocení, vztahy, efektivita výuky, poradenství a intervence; poradenský systém a systém školských výchovných zařízení (poradenské služby ve školách, SVP, ÚV a OV apod.).Legislativa a dokumenty.

Literatura

doporučená literaturaHAVEL, Jiří . Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 256 s. ISBN 978-80-210-7150-6. infoBARTOŇOVÁ, Miroslava , Pavla PITNEROVÁ , Marie VÍTKOVÁ , Lucie PROCHÁZKOVÁ , Dagmar PŘINOSILOVÁ , Petra RÖDEROVÁ , Barbora BOČKOVÁ , Jiřina KLENKOVÁ a Lenka DOLEŽALOVÁ . Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013. 259 s. ISBN 978-80-7315-243-7. infoPIPEKOVÁ, Jarmila . Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. a uprav. vydání. Brno: Paido Brno, 2010. 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0. infoČeská psychopedie :speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Edited by Marie Černá. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2008. 222 s. ISBN 978-80-246-1565-3. infoVALENTA, Milan , Oldřich MÜLLER a Marie VÍTKOVÁ . Psychopedie. 3 aktual. a rozšířené vyd. Praha: Parta Praha, 2007. 386 s. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7320-099-2. infoStrategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami :texty k distančnímu vzdělávání. Edited by Miroslava Bartoňová - Marie Vítková. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2007. 247 s. ISBN 978-80-7315-158-4. infoBARTOŇOVÁ, Miroslava . Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno. Brno: Paido, 2005. 267 s. Paido. ISBN 80-86633-38-1. info

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.