Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 2 (SP3MK_SVZ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP3MK_SVZ2 - Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je specifika edukačního procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci základního a středního vzdělávání s akcentem na jednotlivé kurikulární dokumenty (praktická škola jednoletá, praktická škola dvouletá, odborné učiliště).

Osnova

1.Strategie a přístupy k vzdělávání žáků se SVP v středním vzdělávání;2Didaktické zásady, metody a formy a podmínky v edukaci žáků se zdravotním postižením;3. Základní škola speciální.4. Klima ve vyučování - strategie, faktory ovlivňující edukační proces, kurikulum a jeho specifika.5.Charakteristika okruhu jedinců s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami - definice, členění do skupin,6. Charakteristika okruhu jedinců s mentálním postižením v kombinaci s tělesným postižením (příklad DMO) - specifika edukace, vzdělávání.7. Charakteristika okruhu jedinců s mentálním postižením v kombinaci se zrakovým postižením - specifika edukace, institucionální vzdělávání.8. Koncept bazální stimulace a její využití v edukaci žáků s těžkým postižením.9Alternativní a augmentativní komunikace.10. Žáci se SVP k systému středního vzdělání (odborné učiliště, střední odborná učiliště, praktická škola obsah vzdělání);11. Podmínky vzdělávání, podpůrná a vyrovnávací opatření;12. Praktická škola jednoletá – specifika vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Praktická škola jednoletá;13. aktická škola dvouletá – Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Praktická škola dvouletá;14. Možnosti pracovního uplatnění mentálně postižených žáků, chráněné dílny, podporované zaměstnávání.

Literatura

BARTOŇOVÁ, Miroslava , Jarmila PIPEKOVÁ a Marie VÍTKOVÁ . Strategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole. 2. přepracované a rozšířené. Brno: MSD, Lidická 23, 602 00 Brno, 2008. 148 s. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7392-050-0. infoStrategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami :texty k distančnímu vzdělávání. Edited by Miroslava Bartoňová - Marie Vítková. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2007. 247 s. ISBN 978-80-7315-158-4. infoStrategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole. Edited by Miroslava Bartoňová - Jarmila Pipeková - Marie Vítková. 1. vyd. Brno: MSD, 2007. 103 s. ISBN 978-80-7392-011-1. infoVÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ . Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2007. 159 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9. info

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

doc. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.