Předmět Specializace: L, S Symptomatické poruchy řeči (SP4BP_SYPR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP4BP_SYPR - Specializace: L, S Symptomatické poruchy řeči, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Na konci kurzu bude student ovládat problematiku symptomatických poruch řeči, jejich etiologické modely a klasifikaci; student bude prakticky seznamován s projevy narušené komunikační schopnosti osob s jednotlivými druhy zdravotního postižení s ohledem na všechny jazykové roviny; dále bude student prostřednictvím pomůcek a pracovních listů aktivně zapojen do výuky, a tak bude rozšiřovat své kompetence v rámci orientace ve specificích logopedické intervence u osob s různými druhy zdravotního postižení.
Osnova
Vývoj řeči, symptomatické poruchy řeči, modely vzniku SPŘ, klasifikace. Jedinci s poruchami hybnosti, psychomotorický vývoj dítěte, mozková obrna. Vývoj řeči u dětí s mozkovou obrnou, logopedická intervence, moderní terapie na základě reflexnosti. Osoby s těžkým sluchovým postižením, specifika logopedické intervence. Osoby s těžkým zrakovým postižením, specifika logopedické intervence. SPŘ u osob s mentálním postižením, faktory ovlivňující vývoj řeči u dětí s mentálním postižením. Specifika logopedické intervence u osob s mentálním postižením. SPŘ u osob s kombinovaným postižením. Děti s jinými poruchami a onemocněními; AD(H)D, schizofrenie, epilepsie, poruchy chování. Logopedická intervence u dospělých osob se SPŘ.
Literatura
LECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 191 s. ISBN 80-7178-572-5. infoKLENKOVÁ, Jiřina . Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998. s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. infoČECHOVÁ, Zuzana [absolvent PdF M. Symptomatické poruchy řeči u sluchově postižených dětí. 1999. 89 s. infoKOPEČNÝ, Petr. Logopedická intervence u osob se zdravotním postižením ve věku mladé dospělosti. Vyd. 1. Brno: MSD, 2014, 210 s. ISBN 978-80-210-7339-5.SOLOVSKÁ, Vendula. Rozvoj dovedností dospělých lidí s mentálním postižením. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 191 s. ;. ISBN 9788026203698. infoGIEL, Barbara. Sprach- und Kommunikationsförderung bei Kindern mit Down-Syndrom :ein Ratgeber für Eltern, pädagogische Fachkräfte, Therapeuten und Ärzte. 1. Aufl. Idstein: Schulz-Kirchner Verlag, 2012. 80 s. ISBN 9783824808762. infoKANNENGIESER, Simone. Sprachentwicklungsstörungen :Grundlagen, Diagnostik und Therapie. 2. Aufl. München: Elsevier, Urban & Fischer, 2012. X, 477 s. ISBN 9783437483516. infoKAISER-MANTEL, Hildegard. Unterstützte Kommunikation in der Sprachtherapie :Bausteine für die Arbeit mit Kindern und Jugendlichen mit 46 Abbildungen und 3 Tabellen. Basel: E. Reinhardt, 2012. 156 s. ISBN 9783497022632. infoMATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby :legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. 194 s. ISBN 9788026200413. infoMICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 511 s. ISBN 9788073678593. infoWILKEN, Etta. Sprachförderung bei Kindern mit Down-Syndrom :mit ausführlicher Darstellung des GuK-Systems. 11. Aufl. Suttgart: Kohlhammer, 2010. 213 s. ISBN 9783170212930. info
Požadavky
Absolvování předmětů SP4BP_SPL1 a SP4BP_SPL2
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.